Mat! :-)

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hva spiser dere i løpet av en dag?
Alt fra frokost, lunsj, middag, snacks, godteri osv....

Må legge på meg, er matlei, og trenger inspirasjon! :-)

Har hatt dila på litt forskjellig, mn når går det mye i dette :)

Frokost: Havregryn,med med melk, halv banan og noen valnøtter.

Lunsj: 2 skiver med div pålegg, eple/apelsinjuice

Middag: Forskjellig etter lyst og ork :)

Kvelds: Fitness med yogurtflak og melk/ 2 rugsprø med avokado, salt og pepper

Mellommåltider: Mandler, Kokosyoghurt,banan,eple,smoothie o.l

Nøtter som f.eks valnøtter og mandler, ( uten salt) er jo veldig sunt og kan dra opp kalori nivået i løpet av en dag.Samme med avokado, mye kalorier, men sunne kalorier.
Smoothie med f.eks banan og avokado funker også, selv om man gjerne ikke liker smaken av avokado :)

Har hatt dila på litt forskjellig, mn når går det mye i dette :)

Frokost: Havregryn,med med melk, halv banan og noen valnøtter.

Lunsj: 2 skiver med div pålegg, eple/apelsinjuice

Middag: Forskjellig etter lyst og ork :)

Kvelds: Fitness med yogurtflak og melk/ 2 rugsprø med avokado, salt og pepper

Mellommåltider: Mandler, Kokosyoghurt,banan,eple,smoothie o.l

Nøtter som f.eks valnøtter og mandler, ( uten salt) er jo veldig sunt og kan dra opp kalori nivået i løpet av en dag.Samme med avokado, mye kalorier, men sunne kalorier.
Smoothie med f.eks banan og avokado funker også, selv om man gjerne ikke liker smaken av avokado :)
Tusen takk for svaret ditt!!! :-)

Jeg var jo så glad i harvreggryn/grøt til frokost før! Kanskje jeg skal begynne med det igjen! :-)

Kokosyoghurt hadde jeg sååå dilla på siste svangerskap, og fikk avsmak på etter at babyen ble født.
Men kanskje smaksløkene er endret på det også nå. :-)

Går det an å bruke banan (og epler) på andre måter enn rå også?
Bake i ovn eller lignende? Næringen forsvinner kanskje da?
Spiser du avokado rå, eller må den varmes på noe vis?

Havregryn med blåbærbiola til frokost.
Gresk yoghurt med frukt og bær til lunsj/kvelds. Varierer litt ut i fra utvalget i butikken, men kiwi, røde druer, banan og blåbær er gjengangere. Toppes med litt hakkede mandler, kakao nibs og sukrin gold. Nam!
Smootie/grønnsaksjuice til mellommåltid/kvelds. Lager juice av eks et eple, en håndfull spinat, agurk, sitron og ingefær. Blendes med frosne bringebær, banan, chiafrø ol. Avokado eller kokosmelk hadde nok passet godt inn om du trenger litt ekstra kalorier :)
Liker veldig mange oppskrifter fra Trines matblogg til middag. Her varierer det veldig.
Ellers er rugsprø med gräddost en sikker vinner når jeg ikke har lyst på noe som helst :p

Tusen takk for svaret ditt!!! :)

Jeg var jo så glad i harvreggryn/grøt til frokost før! Kanskje jeg skal begynne med det igjen! :)

Kokosyoghurt hadde jeg sååå dilla på siste svangerskap, og fikk avsmak på etter at babyen ble født.
Men kanskje smaksløkene er endret på det også nå. :)

Går det an å bruke banan (og epler) på andre måter enn rå også?
Bake i ovn eller lignende? Næringen forsvinner kanskje da?
Spiser du avokado rå, eller må den varmes på noe vis?

Kokosyoghurt er supergodt for tida;) Hvis jeg har vaniljekesam i hus så pleier jeg å blande oppi 1-2 ss, blir yoghurten litt tjukkere og hakket søtere.

Avokado på rugsprø spises rå ja, bare del opp i skiver og ha på litt salt og pepper.
Epler funker bra oppi smoothies, eller i yoghurt også syns jeg.Bananer kan du jo gjøre så mye med,men prøv å lag banan " softis" .Det er kjempegodt:)! Fint måtte å få bruke opp bananer som er blitt hakket for modne.Skjær opp å hiv i frysen.Når de er fryst så hiver du de oppi foodprosser el lik til det blir softis konsistens..topp med litt hakket mørk sjokolade<3

Ellers så er bananbrød med nugatti farlig godt har jeg funnet ut, men går vel ikke under kategorien sunn desverre;)

Kokosyoghurt er supergodt for tida;) Hvis jeg har vaniljekesam i hus så pleier jeg å blande oppi 1-2 ss, blir yoghurten litt tjukkere og hakket søtere.

Avokado på rugsprø spises rå ja, bare del opp i skiver og ha på litt salt og pepper.
Epler funker bra oppi smoothies, eller i yoghurt også syns jeg.Bananer kan du jo gjøre så mye med,men prøv å lag banan " softis" .Det er kjempegodt:)! Fint måtte å få bruke opp bananer som er blitt hakket for modne.Skjær opp å hiv i frysen.Når de er fryst så hiver du de oppi foodprosser el lik til det blir softis konsistens..topp med litt hakket mørk sjokolade<3

Ellers så er bananbrød med nugatti farlig godt har jeg funnet ut, men går vel ikke under kategorien sunn desverre;)
Sunnere bananbrød :) Var veldig godt! Kalorimessig er det jo fortsatt en del, men definitivt sunnere enn alternativet.

Back
Topp