Mat!

Må spise veldig ofte for å holde unna kvalmen.. Hver 2 time.. Holder noenganger med banan, yoghurt innimellom.. Jeg er ikke vant til å spise mye, men syns ikke jet gjør annet nå:)

Inntil de siste dagene var det ikke mye. Men nå har matlysten skyti i været... Hittil i dag har jeg spist 3 brødskiver,4 knekkebrød og litt potetgull ;) pluss mye vann for å døyr sulten litt :) nå står pizza i ovnen;)

Ikke så mye..
Hittil i dag så har det blitt litt havregryn med melk til frokost.
En liten hamburger fra mc donalds pluss en slurk milkshake og kanskje fire pomfri :p
Et halvt eple, kokte grønnsaker, 2 gafler med kjøttdeig og spagetti. Og en halv is til dessert :p

Her og går det ned en del for å holde kvalmen borte. Hittil har jeg spist 5 brødskiver, 2 bananer, en bolle, litt nøtter og 1 porsjon grønnsakssuppe :-)

Veldig lite, men kjøleskapet hindrer meg sånn og jeg vet ikke hva jeg har lyst på... Eller jo, vil ha popcorn, chips, sjokolade og cola. :P Men kan jo ikke leve på det... ;)

Hittil idag har jeg spist: 1 liten skål med yoghurt med et dryss av linfrø, solsikkefrø, valnøtter og cashewnøtter. To brødskiver og en skål med músli, litt wokrester fra igår og ett par druer. :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Fitnesgryn med melk, 3 knekkebrød.med 1 boks makrell i tomat, yoghurt med havregryn, mini joikakaker og poteter og grønnsaker. Snart spise kvelds :-)

Havrepannekaker (med chiafrø) til frokost, 2 epler, Pepsi max, lakris, litt cashewnøtter, 1 kyllingfile med søtpotetpure, litt druer, 1 lettsaltet torsk med grønnsaker og nå plannekaker igjen, med masse rørte bringebær på!! ;-)

Jeg må spise hver andre time for å holde kvalmen unna, så føler jeg spiser hele tiden! Før holdt det med to rugsprø og en kaffe til frokost rundt halv syv så kunne jeg gå til 11-1130 uten å spise. Nå er det tre grovbrødskiver og så må jeg ha mat igjen 2 timer senere. Spiser i ett sett. Prøver å få i meg en del frukt og grønnsaker, tenker det er bedre enn brødskive på brødskive.. Er redd jeg kommer til å legge på meg ett ton om ikke dette går over snart.

Spiser alt for lite. Håper kvalmen gir seg så jeg klarer å skjerpe meg på det området.

I dag har jeg spist en stor skål frokostblanding, en hjemmelaget smoothie, 1,5 polarbrød med egg, en plomme, en halv kjeks, et halvt kakestykke, 2 ostesnitzler, en potet, litt brokkoli og saus;) nå er det litt mer lørdagskos :)

Spiser lite og ofte og veldig lite variert. Men har ikke spist noe som helst usunt siden jeg ble kvalm og ikke gått opp på 12 uker. Og det er jo ikke så verst, ligger tross alt stille på sofaen og forbrenner sikkert bare 500 kalorier hver dag.... ;-)

Idag har jeg spist 2 skiver til frokost, en salat mef rundstykke til lunsj og 2 pizza stykker nå til kvelds...
Spiser ikke sånn kjempe mue om dagene, men har liksom ikke lyst på så mye...

Jeg må minst spise hver andre time for å ikke bli enda mer kvalm.. Føler at jeg spiser hele tiden.. Har gått opp 2 1/2 kg de siste 11 ukene.. Er faktisk overrasket over at jeg ikke har gått opp mer med uvanlig høyt matinntak i kombinasjon med timesvis på sofaen hver eneste dag.. Vekten er uansett det siste jeg tenker på nå., den får jeg ta et oppgjør med etter at h*n er født og jeg har overskudd til det. (Er normalvektig fra før).

Et vanlig inntak ila.en dag er:
To rundstykker med skinke og ost + agurk og paprika til frokost.
Et rundstykke til lunch
Diverse mellommåltider ila.dagen med f.eks. et glass biola, en appelsin, to gulrøtter, smoothie..
Middagen består av alt fra pizza til fisk, noe usunt og annet med sunt mao. ☺️
Til kvelds går det gjerne med en skål med havregryn og rosiner, av og til litt potetgull eller druer.. MYE småspising mao...

God morgen, fine damer;-)
Matlysten tar overhånd her... Såå kvalm å sulten i natt, så måtte rett og slett stå opp å spise (kl.4) :-o så her ligger jeg på sofaen stapp mett, men ikke kvalm lengre... startet på en ny serie for anledning : necessary roughness (Bra?).
Yolo :-p hehe

Synes dere er flinke til å spise ganske så sunt jenter :-) Her er det opp ned hva jeg orker, etter hvordan matlysten er. Har gått ned 5 kg siden jeg ble gravid, sånn var det sist også. Gikk ned i kroppsvekt, ettersom kroppen selv automatisk velger sunnere livsstil når jeg er gravid. Har litt å gå på altså :-) Totalt gikk jeg opp 9 kg sist, lurer på hvordan det blir denne gangen :-)

Spiser hver 2.-3. Time. Det hjelper på kvalmen. Det går mye i knekkebrød, grove rundstykker, pærer og appelsiner. Sliter litt med middag. Det frister lite. Det blir litt potetgull innimellom. Det er godt når man er kvalm.... Hasselnøtter har blitt en ny favoritt. Har gått opp 3 kg til nå. Jeg har gått opp 16-20 kg når jeg har vært gravid. Har heldigvis gått fort ned igjen.

Spiser aldri frokost sålenge jeg ikke er på jobb. I går spiste jeg en liten bolle fruktsalat til lunsj. To kalkunskiver, litt rosenkål og waldorf til middag. Har aldri vært storspist, og virker ikke som at lille har tenkt å gjøre noe mer med det, så jeg har ikke tenkt å spise noe ekstra så lenge jeg ikke er sulten - lille får i seg det den trenger uansett :)

Back
Topp