Mat

Real

Gift med forumet
Hvor mange måltider og hva får babyene nå?

Noen som kanskje vil dele oppskrifter på det de lager?
 
Frokost-: grøt enten kjøp eller koker av knust havregryn. Med fruktmos eller banan ofte. Ev brødskive.
Lunsj: fruktmos, banan eller yoghurt.
Middag: grønnsaker gjerne søtpotet, det likes godt!
Ikke alltid både middag og kvelds- kan noengangr bytte middag for grøt..
Ellers pupp og vann:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Graut til frukost. Stort sett nestle, men lager av og til havregraut som eg moser og har i fruktmos.
Ofte fruktmos til lunsj
Middag: enten ferdigglass eller potet+gulrot, brokkoli, laga fiskeboller med potet og gulrot nokre ganger.
Graut til kvelds
 
9 Gröt med fruktpure
11.30 Matpure. Han liker ikke min hjemmelagade så han får köpt.
14 Amming
17 Matpure
19 Gröt

Å så ammar han emellan eller efter måltiderna beroende på hur mycket han äter å så får han ofte smaka litt från våran mat i biter som han spiser själv når vi spiser:)
 
Nå får hun frokost og lunsj i barnehagen på hverdagene,men i helgene er det brød til frokost og lunsj,middagsglass til middag og grøt til kvelds. Så får hun litt frukt og kjeks som mellommåltider.
 
Når han våkner: pupp. Frokost grøt. Lunsj: først pupp,så skive og frukt med havregryn middag: som oftest middagsglass 8mnd(liker det bedre enn min most:( og gir han litt fra meg når vi spiser.av og til frukt til dessert(mouse)Kvelds: grøt og av og til frukt eller skive etter grøten hvis han ikke blir mett. Pupp i senga rett før leggings. Pluss pupp fremdeles en gang natta. Han er 7,5 mnd
Spiser hel porsjon av grøt og middag

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Han får pupp på natten og om morgenen før vi står opp. Grøt til frokost i 9-10 tiden. Så to måltider med pupp før middag, grønnsaksglass eller kokt potet med noe annet i. Noen ganger pupp mellom middag og kvelds. Litt grøt til kvelds også pupp til slutt.
Vi er midt i en overgang til faste måltider og mindre pupp så er litt forskjellig hvordan det gjøres akkurat nå.

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
ca.06-30-08.00 Frokost;Mme. Avhenger av når hun våkner
ca.10.00-11.00 Formiddagsmat; Grøt (HIPP) akkurat nå er det Fullkornsgrøt 8 mnd pluss mme
ca.13.00-14.00 Lunch Mme. Noen dager får hun og brødskive med leverpostei
ca,16.00-17.00 Middag: Hjemmelaget middag (Fryser ned porsjoner)
ca-18.30-19.30 Kveldsmat; Grøt (HIPP) og mme

Noen dager kutter vi ut lunchmåltidet.Men avhenger av soving,hva vi gjør etc...For hun går ofte ikke over 3 timer før hun vil ha mat :p

Oppskrifter på middager;

Bare grønnsaker; Potet + Brokkoli/Gulrot/Blomkål/Kålrot/Mais/Parsinakk

Kylling + poteter+ mais (og evt gulrot) Jenta ELSKER dette :)

Skal idag lage masse mer middager.

Skal bruke torsk,laks,kylling,potet,ris,mais og masse grønnsaker
Får se åssen jeg blander sammen diverse ting,men tenkte å lage mange forskjellige nye smaker til henne :)

Koker opp poteter og grønnsaker (Kutter i små biter først så det ikke tar lange tiden i kjelen)
Bruker stavmikser på blandingen jeg vil ha.
Veier ca 100 gram på vekta og fryser i porsjonsbeger/middagsglass etc.

Så er det bare å ta opp for 1-2 dager og tine,varme det opp i kjele med vann :) (til nød mikro)
Jeg lager ofte for 10-14 dager om gangen,Bruker kanskje 1 time på det :)
 
Back
Topp