Mat

Krica

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Har alle begynt med mat nå eller er det noen som fullammer?
Her har Imre fått smaksprøver og nå har vi nettopp begynt med opptrapping av grøt så da er det ikke lenger fullamming her i gården. I morgen begynner jeg å trappe opp på middagsmat. Har også gitt litt fruktmos. Lager maten selv, billig og sunt.

Mamma til to fine gutter, en liten og en stor. <3

Han likte det forresten kjempegodt :):) trur han var begynt å bli klar for litt kraftigare mat no :) sjøl om den lille dosa han fekk i dag ikkje gjorde særlig nytte :p

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Vi starta for en måned siden, da hun var 4 måneder i håp om at hun skulle slutte å våkne 1 time etter legging men hjalp ikke.. :/ Men hun elsker grøt! Gapte etter mer siden første dagen så fortsatte i gi det hver kveld. Nå prøver vi å gi litt på morgenen også men er ikke like intressert da som på kvelden. Spiser fortsatt ikke en hel porsjon. Får også litt fruktmos i løpet av dagen. Ellers ammer jeg før hvert måltid. Prøver å gi litt vann innimellom for å venne henne til det. :)

Matvraket vårt begynte med grøt før han var blitt 4 måneder.. Nå får han i løpet av én dag: To grøtmåltid (full porsjon, frokost og kveldsmat), 1 boks fruktmos (klokka 14) og 1/2-1 middagsglass (klokka 16)... Lager selv noen dager, ferdigkjøpt andre dager. Også ammes det klokka 11, og etter frukta og kveldsgrøten.. Og en gang på natta :P Om ikke den ungen har gått opp i vekt til neste kontroll blir jeg oppriktig bekymra! Spiser snart mer enn meg, jo.

Mye det samme som Kiddy her, men vi begynte å introdusere fast føde da Nora var 5 måneder.
Nå får hun fulle grøtmåltider til lunsj og kvelds (6 måneder om 3 dager), og vi har i det siste begynt med litt middag i tillegg. Det er også digg, men ikke i like store mengder som grøt foreløpig ;)

Hun har smakt på potet, søtpotet, avokado, gulrot, pastinakk, eple, honningmelon, pære, blåbær, sviske... Ja, det er i alle fall det jeg kommer på nå ;) Foreløpig er det bare avokadoen hun har rynket på nesa av :D Men snuppa smiler og brekker seg om en annen, og tar det som en helt! ;)

Det blir amming før lurene (2-3), i tillegg til etter kveldsgrøten før hun legges i senga :) Er vi ute på farten blir det amming til middag også :D Og så har vi nettene da.. En del amming der også, kan man si ;)

Hun smaker på mye og får et fast måltid om dagen. Hs syns hun trengte det siden hun går så sakte opp i vekt, men det er ikke for å erstatte pupp, det er i tillegg. Ammer 8-9 ganger i døgnet pluss en eller to små porsjoner med grøt/mos. Hun er småspist, lager grøt av to teskjeer pulver og hun spiser ikke alt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her har hu ikke fått smake på noe ennå stakkars:/

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Etter anbefaling fra helsesøster får Rolf et grøtmåltid på formiddagen og et måltid med avokado/bananmos på kvelden i tillegg til brystet. Han har brått sluttet å ta flasken, så her er det stopp på mme som han egentlig skulle ha morgen og kveld.
Veldig spent på 5 mndkontroll på torsdagen, om vekten har gått opp eller om han fortsatt er rimelig stand by.

Back
Topp