Mat

torhildy

Betatt av forumet
Kor mykje mat får desse små no?
Her får han ei skive og pupp til frokost (8-9), frukt og pupp i 12 tida, eit middagsglas i to-tre tida. 1,5 prosjon (2 dl) graut og pupp til kvelds.
 
Her får hun grøt og vann til frokost i 9-10 tiden, mme ca 13.30 og 16.30 også ca 1,5 porsjon grøt og mme til kvelds :) Har tenkt og gå over til brødskive på morgenen snart da:)
 
Grøt til frokost, brødskive + smoothie til lunch, middagsglass til middag og grøt til kvelds. Får mme rundt kl 6, men vil ikke ha det på dagtid.
 
Grøt til frokost, brødbiter med leverpostei + frukt til lunsj, middagsglass til middag og grøt til kvelds. Nå som jeg har begynt å jobbe igjen blir det bare pupp til kveldsmåltidet og om natten. Pappaen prøver å få i henne vann resten av dagen, men det er ikke så mye hun drikker av gangen.
 
Pupp før vi står opp, brødskive og frukt til frokost, pupp før og etter dupp, grønnsakmos og fruktpure til middag, pupp før og etter dupp igjen, grøt til kvelds, og pupp før legging.

Av og til våkner han for litt pupp en gang om natta nå i det siste, så lurer på om han trenger mer mat på dagtid etter at han begynte å krabbe og reise seg overalt. Vet ikke helt hvor jeg skal få putta inn mer fast føde jeg men...vi får se :)
 
Pupp kl 6, grøt kl 8 pupp kl 9, lunsj i 11 tiden varierer litt hva vi gir (avokado, banan, brødskive, smoothie el.), av og til pupp i mellom her en gang, middag kl 14, grøt mellom 17 og 17.30.
 
Eg er veldig usikker på denne amminga... Gutten vår har ikkje lagt på seg nok dei siste mnd så no må me prøve å gje han meir mat. Det er ikkje noko i veien med matlysten hans. HS meinte eg burde slutte å amme og heller gje mme, men eg har ikkje mykje lyst til det sidan me koser oss begge to. Så eg lurte i grunn på kor mykje mm/mme han fekk i forhold til andre. Men det ser jo noko lunde greit ut :)
Eg har redusert amminga frå 4 til 3 ganger på dagen, men føler eg har gått med brystspreng kvar dag no i nokre veker. Men det går seg vel til det og :)
 
Back
Topp