Mat

Suverina

Gift med forumet
Hvilken mat spiser dere ikke nå?

Her fikk jeg erfart på den tunge måten at Aleksander ikke blir glad spiser jeg for mye sjokolade eller sjokoladepudding med saus.. [&:]
Ellers holder jeg meg unna jordbær. Kommer ikke på mer i farten.
Prøver å spise normalt som jeg gjore før.. [:)]

Jeg holder meg borte fra kålrabi, kål, løk, erter, jordbær og sterk mat.. Ellers så spiser jeg vanlig..
Det er jo mange babyer som ikke reagerer på noe, så prøver meg frem etter hvert..

Men egentlig har jeg hatt liten matlyst siden jeg fødte, har ikke lyst på noe.. Et ork når sultfølelsen kommer.. Andre som har opplevd dette?

Jeg spiser som vanlig, har ikke oppdaget noe som ho reagerer spesielt på. Har fått beskjed om å spise som normalt, og heller kutte ut det jeg merker ho får vondt i magen av.

Jeg hadde heller ikke særlig matlyst første par ukene, men den har absolutt kommet tilbake nå!

ORIGINAL: lekki
hvorfor kan vi ikke spise jordbær?snop og drikke brus??????????

Jordbær er fra gammelt av sagt å kunne framkalle allergi (tror jeg det er), men er ikke sikkert. Brus er vel pga kullsyre som kan skape luft i magen, samt at en del brus inneholder koffein som barn kan reagere på. Snop vet jeg ikke...

jeg spiser alt. Har ikke merket at han reagerer på noe ennå. Har til og med spist taco, ingen reaksjon. Tror bare en må prøve seg fram.

Hmm...nå får jeg vel litt refs fordi jeg sier meningen min...men det er ikke ment som hets mot noen av dere apriljenter...beklager dette[:)]

Men...vil først si at jeg syns folk er litt vel hysteriske...spesielt når det kommer til mat...er det rart at de fleste barn har allergier i dag?
Hvorfor?Jo...når du som mor er livredd for å spise enkelte produkter når du ammer...så er det jo ikke rart at babyen kan utvikle det...babyen får jo ikke muligheten til å kunne kjenne smaken og venne seg til enkelte matprodukter...så når den dagen kommer så er babyen med ett allergisk (vet ikke om dere forstår det...men har eksempler på dette i familien min...også er jeg såååå pokkers dårlig til å forklare skriftlig[:@]) Før i tiden spiste og drakk man akkurat hva man ville...og det ble da folk av dem?Som ikke utviklet livsstilsykdommer o.l...men de siste 15 årene har folk blitt mer og mer hysteriske...og folk er mer syke nå enn da...

Det eneste min lille Oliver har reagert på er at jeg har spist løk...så det må jeg kutte ut en stund...men spiser ellers som normalt og får heller holde opp om det er noe han reagerer på[:)]

*ble bare rot dette...*

Tror ikke at barn blir alergiske for mat som mamma ikke spiser mens hun ammer..
Har man hatt noen våken netter for at barnet har vondt i magen, så er man litt mer forsiktig med hva man spiser.
Jeg drikker f.eks ikke melk, men tror ikke Aleksander kommer til å bli alergisk mot melk av den grunn.  Blir han alergisk mot det er det pga arvelige ting...
Ble kansje litt rotete dette... [;)]

Back
Topp