Mat tips - kvalme

Det eneste som funker for meg forrige graviditet og også nå er ferdigpoppa popcorn. Det er tørt, lite fett og salt.

Spis noen sånne og drikk litt vann (evt vann blandet med eplejuice så du får i deg litt energi og sukker) så blir kvalmen ofte litt bedre.

Frukt funker absolutt ikke, for meg Iallefall.

Andre ting som kan gå: riskaker (veldig kjedelig..), evt litt ris eller litt kald pasta.

Prøv deg fram <3

Nå fikk jeg sykt lyst på popcorn [emoji23][emoji85][emoji7]

Nå fikk jeg sykt lyst på popcorn [emoji23][emoji85][emoji7]
Hehe. Popcorn er mye sunnere enn man skulle tro :D det er fullkornsmais så inneholder masse fiber, og ikke er det så mye fett heller :) Så når man knapt får i seg mat er det ikke noe å ha dårlig samvittighet for å spise, tenker jeg ;)

Hehe. Popcorn er mye sunnere enn man skulle tro :D det er fullkornsmais så inneholder masse fiber, og ikke er det så mye fett heller :) Så når man knapt får i seg mat er det ikke noe å ha dårlig samvittighet for å spise, tenker jeg ;)
Spiste popcorn i går, det var så godt.. helt til det kom opp igjen :hungover:

IFA pastill synes jeg demper kvalmen noe [emoji5]

For meg varierer det HVER dag hva jeg klarer å spise. Men gule epler, og sjokolademelk eller eple juice eller ananas brus funker. Det eneste som faktisk hjelper er Sea Bands! Anbefales på det sterkeste!!

Farris bris og sydtroleplejuice 50/50
Klementiner :o
Men ikke appelsinjuice xD
Plommer
Melon i ymse slag
Pizza
Hamburger
Ost og skinke toast men jeg kan ikke smøre måte selv.. kaster opp av lukta av skinke når den kommer ut av pakka xD mannen har begynt p smøre meg niste xD
Kapteinkjeks
Skorpe ( tørre, i en sånn pose heter skorpe eller kavring)
Betasuppe.
Pasta, fløte, brokkoli og skinkebiter ( middag)
Brødskive med tomat og litt salt
Sørlandschips
Frøbaguett fra Shell
Agurk
Mais

Takk for mange gode tips <3
Jeg vet ikke hvordan dette utvikler seg, men jeg får foreløpig så og si ingenting i meg, det lille jeg får i meg kommer opp igjen og går konstan kvalm:grumpy: Er dritt lei allerede, og temmelig svekket for energi:arghh:

Sånn. Det var dagens syt:p

Jeg har hørt men ikke prøvd selv, en kokt potet!
Ellers for meg hjelper ritz, vann. Jeg klarer egentlig å spise alt, alt frister men blir grusomt kvalm! [emoji23]

Varierer veldig fra dag til dag! Forrige uke var gulost det eneste jeg kunne ha på brødskiva, denne uken orker jeg ikke tanken og har gått over til leverpostei. I går måtte mannen kjøpe kokosboller til meg

Det som har funket over lenger tid er epler (de fra first price, nam!), klementiner og små knaskegulrøtter.

Fikk også lyst på popcorn nå

Jeg begynte med postafen i går kveld, og i dag er første gang på sikkert to uker der jeg har fått i meg noe mer enn bare popcorn OG det har holdt seg i magen. Helt fantastisk!

Back
Topp