Mat tips - kvalme

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Jeg er så utrooooolig kvalm, det eneste jeg har fått i meg er en kvart appelsin...Noen andre kvalme som har noen tips til mat som kanaje kan funke? Dette er jo helt forferdelig

Knekkebrød funker på meg. Vekselvis med ost / kaviar eller leverpostei / majones. Men det er nå meg da :)

Banan!

Huff nå har jeg fått sår i spiserøret eller noe.. kastet opp litt friskt blod og er helt sår i halsen. Håper dette går over snart:blackeye:

Banan funker bra. Har en på nattbordet som jeg tar en bit av når jeg begynner å bli kvalm. Ellers varierer det veldig for hver time og hver dag hva som hjelper. Jeg har vært innom kjeks, appelsin, sjokoladepudding (!), cherrytomater, cheeseburger og egg. Hittil [emoji23]

Jeg spiser ofte en liten sjokoladebit, bare fordi jeg husker det er så godt.
Men det er jo helt krise!

Noe som faktisk faller i smak er knekkebrød med smør og gulost.
Min nye livrett:happy

Det eneste som funker for meg forrige graviditet og også nå er ferdigpoppa popcorn. Det er tørt, lite fett og salt.

Spis noen sånne og drikk litt vann (evt vann blandet med eplejuice så du får i deg litt energi og sukker) så blir kvalmen ofte litt bedre.

Frukt funker absolutt ikke, for meg Iallefall.

Andre ting som kan gå: riskaker (veldig kjedelig..), evt litt ris eller litt kald pasta.

Prøv deg fram <3

Nettopp spydd opp middagen :grumpy: Fysj. Jeg er så lei av å være kvalm og å spy. :arghh:

Back
Topp