Mat til navnefesten/dåp

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Vi skal ha navnefest 31. Oktober og lurer litt på hva jeg skal servere.

Tenkte på noe grytegreier, men usikker på hva.
Noen tips?
Tar gjerne imot tips til kakeslag også.
Familien til samboer er veldig kakeglade:p

Viltgryte, ris og salat er alltid en slager, og er litt mer "fancy" en vanlige gryteretter. Men da må man jo helst ha tilgang på viltkjøtt da.. :)
Vi skal ha dåp på søndag, og kjører tapas hvor alle lager en rett hver. Men dette krever en del planlegging, og blir ganske dyrt hvis dere betaler for matvarene selv.
Vårt kakebord består av følgende:
Romkake (som fungerer som dåpskake), pavlova, sjokoladekake, ostekake, kanelboller, gulrotkake, fruktfat, godteri og potetgull. Synes det gir god spredning i smaker, men kunne muligens hatt ei bløtkake/iskake i tillegg. Håper disse kakene er nok til 25 personer, for det er kjedelig å ha mye rester!

Viltgryte, ris og salat er alltid en slager, og er litt mer "fancy" en vanlige gryteretter. Men da må man jo helst ha tilgang på viltkjøtt da.. :)
Vi skal ha dåp på søndag, og kjører tapas hvor alle lager en rett hver. Men dette krever en del planlegging, og blir ganske dyrt hvis dere betaler for matvarene selv.
Vårt kakebord består av følgende:
Romkake (som fungerer som dåpskake), pavlova, sjokoladekake, ostekake, kanelboller, gulrotkake, fruktfat, godteri og potetgull. Synes det gir god spredning i smaker, men kunne muligens hatt ei bløtkake/iskake i tillegg. Håper disse kakene er nok til 25 personer, for det er kjedelig å ha mye rester!

Viltgryte hørtes ikke så dumt ut:)
Ikke umulig jeg får tak i noe kjøtt heller. Mulig svigerfar har noe i fryseren. Hvis ikke skal det nok gå an å få tak i noe i en eller annen kjøttdisk tror jeg:)

Høres ut som litt for enhver smak hos dere ja. Lyst å dele oppskrift på romkaka? :)

Vi hadde koldtbord nå, men sist serverte vi beef bourguignon, og det var veldig godt :-)

Av kaker hadde vi marsipankake, sjokoladekake, gulrotkake, eplekake, muffins og skåler med rips og blåbær m/vaniljesaus til :-)

Skal ha koldtbord og Sosekjøtt med amsndine poteter. Så skal vi ha marsipankake, ostekake, sjokoladekake, muffins, sjokoladepudding og gele. Jeg kunne godt tenkt meg noe frukt, da jeg ikke er kakemenneske...

Vi skal ha dåp på søndag med 60 gjester, og vi lager koldtbord selv, med litt innslag av tapas :-o stekte karbonader til kl to i natt :-p hehe

Av kaker blir det marsipankake som jeg har bestilt, sjokoladekake med og uten gluten, en melkefrikake venninna mi lager da hennes sønner er allergiske, krydderkake, gulerotkake, suksessterte, og tanta mi skulle bake men usikker på hva :-p håper det holder;)

Her blir det viltgryte med ris,salat og rundstykker.
Kaker : marsipankake (dåpskaken), pavlova,cafe sting sjokoladekake, oreokake,rullemarengekake ,fromasj og ostekake. Muligens fruktsalat og vaniljeis ;-)

Nå fikk jeg skikkelig lyst på kake:p så mye godt:)

• Liker
Reactions: H&H
Viltgryte hørtes ikke så dumt ut:)
Ikke umulig jeg får tak i noe kjøtt heller. Mulig svigerfar har noe i fryseren. Hvis ikke skal det nok gå an å få tak i noe i en eller annen kjøttdisk tror jeg:)

Høres ut som litt for enhver smak hos dere ja. Lyst å dele oppskrift på romkaka? :)

Bestiller romkake fra et bakeri, så har dessverre ingen oppskrift! Skulle gjerne greid å lage selv, men har aldri prøvd :P

Bestiller romkake fra et bakeri, så har dessverre ingen oppskrift! Skulle gjerne greid å lage selv, men har aldri prøvd :P

Ok. Får teste ut litt og google;)
Har lyst å prøve å lage lokk selv, så det kan jo bli spennende:o haha

Back
Topp