Jeg har laget middag til begge mine, mat fra glass ville de ikke ha. Jeg kokte grønnsaker og potet hver for seg. Moste de sammen med litt av kokekraften med en stavmikser. Frøs de i sånne isterningsbeholdere (fortsatt hver for seg), og tømte over i pose når de var frosne ( fortsatt i fryseren). Jeg startet med å introdusere en ting av gangen, for å venne med smak og konsistens. Gulrot er en søt god grønnsak det er greit å begynne med. Etter hvert blandet jeg terninger av potet og grønnsaker. Laget også fruktmoser på samme måte og frøs det som kan fryses. Etter hvert laget jeg forskjellige gryter og frøs i porsjoner, eksempler er kyllinggryte, torskegryte, gryte med kjøttdeig. (Hadde alltid mest potet og grønnsaker). Brokkoli, gulrot, kålrot, tomat (fjern skinn og frø), mais, blomkål er greie å bruke. Brukte som regel kokekraft av grønnsakene for å spe med, alternativt margarin uten salt. Spedde ikke med melk før de var nærmere året. Når du koker fisk kan du ha hele pepperkorn og laurbærblad i når du koker, for å sette smak, men de fjernes før mosingen. Mine barn er rimelig altetende enda, og middager med potet, grønnsaker og fisk er favoritten!
Lykke til!