Her har det egentlig gått veldig fint med mat. Han viste tidlig interesse så selv om han drakk veldig mye mm fikk han smake på alt mulig fra han var fire mnd. Men mer planlagte ordentlige måltider rundt seks mnd. Får fortsatt mye mm men jeg begynner snart å jobbe så det blir litt mindre enn før.
Nå ser en dag cirka slik ut:
Frokost: en skål grøt (semper mild havre er favoritten), sammen med noe frukt (appelsin, kiwi, avokado, druer, bær) inni en sånn smake-smokk som vi har kjøpt på barnas hus. Da kan han styre på med den selv også spør jeg jevnlig om han vil ha grøt også gaper han og får en skei
den er super syns jeg, da slipper jeg angsten for at han skal sette ting i halsen når han styrer på selv .
Lunsj: en skive med leverpostei eller makrell i tomat. River biter og legger de foran han også spiser han selv. Tar mye tid men han koser seg veldig, og trener masse fingerferdighet. Og feks litt banan eller smoothie.
Middag: stort sett ferdigmat det går i her, av og til vår middag hvis vi har noe vi kan droppe salt i. I tillegg får han ofte smake bittelitt av vår mat uansett hva det er. Ikke spise seg mett på det hvis det er mye salt, melk etc i, men smake en liten skei og to for at han skal kjenne smaken. Tenker det kan være til hjelp for senere når han skal spise vår middag hver dag.
Kveldsmat: grøt. Og kanskje en kavring som han kan holde på med.