Mat til dåp?

camg

Blir kjent med forumet
Hei:)

Er det noen som har tips til hva man kan ha til mat i dåp? Tenker på koldtbord, men hva skal man ha på d da?

Vi kommer til å bestille koldtbord, så det blir vel bare "vanlige" ting[:)] Pålegg, laks og eggerøre osv...

Du kan ha litt pålegg: roastbiff m/løk, laks m/eggerøre,,,,så kan du ha kylling, karbonader, reker, pastasalat, potetsalat, vanlig grønnsakssalat, rekesalat osv...osv.. Jeg skal selv lage koldtbordet og har tenkt å ha det som jeg har skrevet. Lykke til

jeg tenkte kanskje jeg skulle lage koldtbord selv, har ikke helt bestemt hva jeg skal ha... men tenkte bl.a på spekemat, laks, roastbiff, eggerøre, kylling og noen salater

Vi skal ha gryterett,med brød og salat til også blir det noen kaker.
Min erfaring fra sist,er at det FORT blir mye mat,og kaker til overs.Så vi tar noe som kan fryses ned [:)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Vi skal ha gryterett,med brød og salat til også blir det noen kaker.
Min erfaring fra sist,er at det FORT blir mye mat,og kaker til overs.Så vi tar noe som kan fryses ned [:)]

signerer denne, bare jeg husker fra dåpen til dattera til søstern. ble mye mat igjen, alle gjestene fikk med seg litt mat hjem igjen faktisk.

Vi kommer nok til å gjøre som sist.
Bestille spekemat fra den lokale slakter'n og få pappa til å ta med litt røkelaks hjemmefra.
Eggerøre, rundstykker og salat lager vi selv. Og så kjøper vi litt ost og kjeks.
Kaker lager vi selv, lager et par selv og bestiller kransekake hos min mor og fyrstekake hos min farmor (der kan restene fryses ned). Og kanskje noen rosinboller til storesøster.

Så inviterer vi noen venner på etterlag sånn at vi blir kvitt restene [:)]

vi vurderte koldtbord, men så har sambo skutt to hjortekalver, så blir hjortegryte ala onkel min som er kokk istedet!

Men vi hadde koldtbord på nyttårsaften... da hadde vi:
- eggerøre og røkelaks
- birkebeinerskinke og sognemorr
- kalkun
- waldorfsalat
- pastasalat
- potetsalat
- svinefilet
- kokt juleskinke
- grønn salat
- focaccia
- dadler & bacon
- lefser m/urte kremost, røykelaks, salat
- lefser m/urte kremost, spekeskinke, salat
- fiskebollemousse og reker
- kylling kjøttboller og hot salsa
- spiralloff

Man trenger jo ikke ha alt dette, men må bare si at det var veeeeldig godt! Og vi var veeeldig mette! Hadde rester til kveldsmat i går, og frokost i dag!

vi skal ha rømmegrøt, eggerøre, potetsalat og spekemat fra en lokal produsent [:D] og pølser til de ungene som ikke liker grøt...
svigermor og mamma baker nok noen kaker!

Her hadde vi snitter i dåpen til Tuva, det gikk kjempe fint, med lite styr og oppvask.
Men vurderer å ha gryterett denne gangen faktisk, med baguetter og salat [:)]

Hadde gryterett, brød og salat i fjor da me hadde dåp. veldig enkelt. Gjere kanskje det nå igjen. enkelt å lage til dagen før, setter bare på oppvarming dagen etter, like godt. Greit når me ska feira heima hos svigers en time kjøretur fra her... Må jo bake kaker også [:D] E dyrt m koldtbord til 30 stk.. Tenkte litt på å bestille det.

ORIGINAL: november_baby2010

vi skal ha rømmegrøt, eggerøre, potetsalat og spekemat fra en lokal produsent [:D] og pølser til de ungene som ikke liker grøt...
svigermor og mamma baker nok noen kaker!

Hehe, hadde jeg hatt rømmegrøt ville jeg fått en fantastisk skrikende baby (hun reagerer på melk).

Blir nok koldtbord her, for det meste hjemmelaget.

Vi hadde først tenkt på koldtbord, men nå lurer vi faktisk på om vi skal ha kinamat [:D]
kansje noen av de eldste som ikke er helt fornøyde med det, men men [8D]

Hadde koldtbord forrige gang og skal ha smørbrød tenker jeg denne gang

Back
Topp