Mat til besøket

Juni

Flørter med forumet
noen som har tips til mat/noe å bite i som er enkelt og lage og som kan fryses og varmes når besøket kommer? Folk kommer garantert til å ha med seg mat også, men har lyst til å by på noe!

noen som har tips til mat/noe å bite i som er enkelt og lage og som kan fryses og varmes når besøket kommer? Folk kommer garantert til å ha med seg mat også, men har lyst til å by på noe!

Tenkte å ordne pizza horn, grove horn etc.

innbakte pølser!! :) det er super duper godt og noe alle garantert liker :) og ikke minst.. bare til å kjøpte ferdig pizzadeig og grillpølser, fiks ferdig :)

Her får de ikke noe mat:rolleyes: Regner med at de kommer for å hilse på babyen og ikke for å spise:D
enig med deg :) men skjønner at folk vil ha noe å servere, da det er en høflighet mange kanskje ser på som nødvendig, jeg får helt angst om jeg ikke har noe å servere gjestene mine :D men selvsagt, de er vel for å hilse på babyen :-D

Jeg baker kanelsnurrer og lignende og fryser ned. Eller skuffkaker som deles opp i 6 biter og fryses hver for seg. Da har man alltid noe til kaffen når det kommer noen :)

De får ta med seg noe om de er sultne!!:-p

Pizzaboller, fylte horn, kanelsnurrer osv er jo kjekt å ha i frys, men du kan godt bake langpannekake, dele den i 4 deler og fryse ned også!
Ellers er det veldig lettvint med f.eks brownies, lapper, vafler osv..

Jeg kjøper inn litt safari kjeks og andre typer kjeks, og serverer sammen med kaffi. Det får være mer en godt nok :D

Det var ingen som hadde med seg noe da vi fikk frøkna. Ei av de som kom dumpet til og med ned i sofaen samtidig som hun bare om en kopp te, mens jeg matet frøkna.

Jeg orker ikke å stresse med å lage klart noe, de som kommer, kommer planlagt, og da kan jeg eller mannen dra på butikken, men tenker at vannmelon og kald drikke burde holde til de som ikke skal bli til middag. :-)

Jeg kjøper inn litt safari kjeks og andre typer kjeks, og serverer sammen med kaffi. Det får være mer en godt nok :D

Samme her[emoji4] folk forventer ikke mat på besøk! Og gjør det det, kan de ta med selv! Litt druer, kjeks og kaffi holder lenge!

Her er frysen fylt med literis og småis, tror det er det eneste folk har lyst på i denne varmen uansett!

Jeg har ikke gjort i stand noe denne gangen, da jeg sist endte opp med å kaste alt :p jeg er så nørd og liker å lage ferskt, eller servere ferskt. Nå har vi alltid frukt i hus, så jeg pleier å sette frem et fruktfat. Jeg har også masse div is i fryseren, kaffe te brus juice og boble vann er også alltid i kjøleskapet. Men jeg har fiks ferdig både kake og vaffelmix om det trengs :) jeg har fått helt dilla på å lage vafler, og var så heldig å få dobbelt jern i bursdagsgave. Så bare ha en dunk jordbær og en dunk bringebær syltetøy i kjøleskapet så er veldig mye gjort :D

Kommer ikke til å gå inn for å bake og styre for barselbesøk. Er liksom ikke favorittaktiviteten! Ble ikke nedrent av folk sist, og håper det er samme tendens nå også :rolleyes:
Vi pleier å ha noen kanelsnurrer i fryseren til vanlig, så baker kanskje noe ekstra av det. Ellers er toro vaffelrøre så god at vi kommer til å ha noe av det liggende. Ellers kjeks, is og nok kaffe..

Ingenting. Sannsynligvis ikke noen andre enn mamma som kommer, og hun forventer ingenting (annet enn at vi har kaffe i hus, den setter hun over selv).

Jeg tenker at det kommer til å gå mye i jordbær og is. Også vil jeg ha litt rundstykker i fryseren. Rundstykker med ferske jordbær er jo det beste som finnes på sommeren [emoji1373] lurt å kjøpe inn litt drikke og ha i kjelleren også kanskje [emoji4] tror ikke jeg rekker å bake noe, alt for mye annet som står igjen her[emoji85]

Kjøper inn litt diverse is (kroneisen er jo gratis om dagen), noe rundstykker og kaffe, så har vi hvert fall noe liggende :)

enig med deg :) men skjønner at folk vil ha noe å servere, da det er en høflighet mange kanskje ser på som nødvendig, jeg får helt angst om jeg ikke har noe å servere gjestene mine :D men selvsagt, de er vel for å hilse på babyen :-D

Mye gode tips her, tusen takk! Jeg synes også at folk som kommer på besøk kan ha med seg noe altså, men kjenner veldig på det om jeg ikke har ettellerannet å by på:)

Back
Topp