Mat til barseltiden

Mamma.lykke

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Septemberlykke 2024
Hei alle flotte damer!
Jeg tenkte å etterhvert gå i gang med å lage middager og andre gode ting som kan være fint å fryse ned. Planen er å ha en del i frysa som er lett å ta opp i en hektisk hverdag.
Venter tvillinger i starten av september, men de blir å komme i august.
En hverdag med to små nyfødte og en liten propell på 2,5 år kan jeg tenke meg til blir krevende:shy::hilarious:

Derfor trenger jeg litt mat inspirasjon, har du noen gode tips til mat eller annen snacks å fryse ned? Eventuelt ting å ha lett tilgjengelig i skapene ?:dance008
 
Pizzasnurrer, kanelboller, Boller, rundstykker, pasta diparma, gryterett, lapskaus, fiskeboller, pasta salat, kjøttsuppe er værtfall det jeg kommer på nå i farta :love7 :Heartred
 
Fylte horn med ost og skinke/Ost og pesto/salami og ost, lapskaus, lasagne, pølsegrateng, fiskegrateng, pannekake i muffinsformer/matfuffins med bacon/bær, pizzabaguetter,
 
Jeg kommer til å fokusere på mat med mye fiber, samt "ammevennlig" mat. Havre- og bananlapper var favoritten sist! Samt husmann med leverpostei! Og pærer! Her blir det med andre ord ikke fryst ned stort...
 
Jeg elsket rundtstykkeeer :love017 Spiste det til frokost, lunsj, middag og kvelds :hilarious:

Fikk denne oppskriften av ei i termingruppa mi, og de er så saftige og gode!
 

Vedlegg

  • IMG_6362.png
    IMG_6362.png
    3,8 MB · Visninger: 37
  • IMG_6363.png
    IMG_6363.png
    4,7 MB · Visninger: 37
Lag en del energikuler du kan fryse ned og enkelt ta opp! Og grove rundstykker med masse frø, diverse supper, pizzasnurrer, pytt i panne blanding (av grønnsaker) som du kan kombinere med et speilegg eller to!
 
Skriver under på gryter, lasagne, fiskegrateng pizzaboller/horn og den slags. Det vi hadde sist og det var gull!
Har også nettopp lært om "drop-bags": man kapper opp alle ingrediensene man trenger til ei gryte og legger i en pose med krydder ol før man fryser det hele. Skal egentlig tilberedes i trykkoker, men tenker man nok kan tine og tilberede det i vanlig gryte også. Skal prøve noen oppskrifter.
 
Back
Topp