Mat til baby

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Nå er mini 6 mnd og vi er i full gang med å smake på fast føde som går supert!

Hva er det dere gir til baby nå?
Når kan jeg begynne med brødskive?
Gir dere middagsmat ?

Hun på helsestasjonen sa vi skulle gi baby middagsmaten vår når han var 5 mnd, synes det var veldig tidlig? Har ikke fått middag enda, har nettopp begynnt med grøt til frokost også så da er vi oppe i to grøtmåltid pr dag med kveldsgrøten :) Så får han noe fruktmos å slikt i tilegg eller på dagtid :)
 
Eg har gitt avokado, mango, banan, gulrot, aprikosmos/ sviskemos (heimelaga). Har gitt graut som kveldsmat fast, kom nesten opp i ein porsjon før han bestemte seg at han ikkje ville ha graut i det heile tatt. Så no gir eg halv avokado, blanda med litt banan (han elsker banan) som kveldsmat.
Skal straks begynne med middag. Han er 6 mnd. om eit par veker.
 
Frøkna mi blir 6 mnd 19.nov, og vi begynte med fast føde når hu var 4 mnd. Nå får hu grøt til lunsj og kvelds og middagsglass til middag :)
 
Snuppa her blir 6mnd på lørdag :)

Hun får grøt til frokost,
brødskive med leverpostei til lunch (små firkanter, 1x1cm ca, uten skorpe.)
Middag : vår middag most med stavmikser.
(Hvis det ikke er noe veldig sterkt/krydret.)
Grøt til kveldsmat.

Hun får vann etter alle måltider, +ca 100ml melk. Og dessert (smoothie) etter middagen..
 
Er det noen flere her som har barn som bare virker å absolutt ikke (!) like eller være klar for mat...? Eldste dattera mi elsket Øl mat hun fikk fra dag én! Men disse to guttene mine altså... Ingen av dem har vært interessert i verken mat eller flaske! Kun pupp hele veien. 3åringen slutta heldigvis med puppen da han var 14mnd, men han er fremdeles ekstremt kresen og småspist. :confused: Og minsten her... Han har smakt mye forskjellig nå og ingenting er av interesse i mer enn en liten babyskje til sammen. Det eneste han virker å ikke "dø" av er leverpostei på fingeren min... o_O
 
Hun spise «alt». Jeg er ingen stor tilhenger av grøt, så det går noen dager mellom. Brødskiver, grønnsaker, frukt (banan er den eneste frukten hun får hel, andre typer er mosa), fiskepinner, pølse, egg osv. Taco var visst litt vanskelig:rolleyes:
 
Last edited:
Back
Topp