Mat til baby 8 mnd ?

F

Frk.S

Guest
Hvordan ser deres dag ut med tanke på mat og rutiner?
Hva spiser babyen din, og hvor mange måltider? Nattammer h*n ennå, evt hvor mange ganger?
Spør av ren nysgjerrighet ;)
 
Hun er 7,5 måneder, men jeg svarer likevel.
Hun får grøt morgen og kveld, og litt fruktmos på formiddagen.
Middag vil hun ikke ha for tiden.
Får gnage litt på en brødskalk av og til, eller smake på ting fra middagen vår som for.eks. kokte grønnsaker eller pasta.

Jeg har ammet1-2 ganger om natta, men nå i det siste har deg vært 5-6 ganger. Hun våkner mye nå sov hun får tenner.
 
Han får flaske på morgenen
grøt på formiddagen,
flaske + frukt midt på dagen,
grøt tidlig ettermiddag
middag ettermiddag
velling kvelds.

Sover hele natten.
8 mnd neste uke =)
 
Lillemor er 8,5 mnd:

Pupp i sengen når hun våkner.
kl 0900: En porsjon grøt + vann
kl 1200: Brødbiter med margarin/leverpostei/kaviar/skinkeost + fruktmos/avokado + vann
kl 1500: Middag. Hun spiser som regel det vi spiser. Ikke kjempe glad i middagsmat enda, men jeg får som regel i hun en liten porsjon.
kl 1800: En porsjon grøt + vann

Hun får pupp inn i mellom måltidene når hun gir tegn til at hun ønsker dette.
Prøver å slutte med nattammingen, men det er tøft og har jeg har ikke klart å være konsekvent enda. Spiser 1 til 2 ganger om natten.
 
Lillemor er 8,5 mnd:

Pupp i sengen når hun våkner.
kl 0900: En porsjon grøt + vann
kl 1200: Brødbiter med margarin/leverpostei/kaviar/skinkeost + fruktmos/avokado + vann
kl 1500: Middag. Hun spiser som regel det vi spiser. Ikke kjempe glad i middagsmat enda, men jeg får som regel i hun en liten porsjon.
kl 1800: En porsjon grøt + vann

Hun får pupp inn i mellom måltidene når hun gir tegn til at hun ønsker dette.
Prøver å slutte med nattammingen, men det er tøft og har jeg har ikke klart å være konsekvent enda. Spiser 1 til 2 ganger om natten.

Takk for svar alle sammen :)

Da har du så og si samme rutine som oss. Jeg har heller ikke klart å være konsekvent med nattammingen, så det har variert veldig.. Vi tok en helg for ca tre uker siden, hvor vi bestemte at vi måtte kutte inn antallet på nattmåltider, da jeg snart skal tilbake på jobb... Samboeren sto opp med henne og bysset og gav vann til hun sovnet. Det tok to netter, så hadde hun et ammemåltid om natten. Men det var et par netter hvor jeg gav etter, nå i det siste, og siden det har det bare vært tull..
 
Her var det ved 8 måneder:

Mm + litt frokost (grønnsaksmos, brødbiter, fruktmos med hirse/havre).

Mm + litt lunsj (brød eller grønnsaks/fruktmos med hirse/havre).

Mm + mellommål, som regel smoothie eller frukt.

Mm + litt middag (grønnsaksmos, hele grønnsaker, hjemmekokt middagsmos med litt kjøtt).

Mm + kvelds (grønnsaksmos eller avocado/banan med hirse/havre)

Natt: mm, mm, mm, mm, mm...

Likte ikke grøt eller brød noe særlig, og likte ikke å bli matet så det ble MYE mm :p Og mange amminger hver natt! Gikk det óg.
 
her har vi følgende matrytme for tiden:

sen natt/tidlig morgen: pupp
ca 08-09: en porsjon grøt + vann
ca 10: pupp på sengekanten før dupp
ca 12: litt brød (spiser lite brød enda, ca 1/4 skive), litt fruktmos + vann
ca 15: et helt middagsglass
ca 18: en porsjon grøt + vann
ca 18.30: pupp på sengekanten

holder på å avvenne nattammingen nå, mini har villet ha et måltid per natt i maaaange måneder så nå prøver vi å kutte ut :)
 
her har vi følgende matrytme for tiden:

sen natt/tidlig morgen: pupp
ca 08-09: en porsjon grøt + vann
ca 10: pupp på sengekanten før dupp
ca 12: litt brød (spiser lite brød enda, ca 1/4 skive), litt fruktmos + vann
ca 15: et helt middagsglass
ca 18: en porsjon grøt + vann
ca 18.30: pupp på sengekanten

holder på å avvenne nattammingen nå, mini har villet ha et måltid per natt i maaaange måneder så nå prøver vi å kutte ut :)


Prøver å kutte ut nattammingen jeg også.. Hun sover helt fint til halv 4/4, men våkner da og vil amme.. Tenker at hun klarer fint å vente til vi står opp kl halv 7/7, men d er ikke alltid hun er enig ;)
 
Prøver å kutte ut nattammingen jeg også.. Hun sover helt fint til halv 4/4, men våkner da og vil amme.. Tenker at hun klarer fint å vente til vi står opp kl halv 7/7, men d er ikke alltid hun er enig ;)
Ja nei, den der nattammingen er ikke veldig lett å kutte helt ut her. Men vi beveger oss i riktig retning iallefall, nå er klokka som oftest 5 når han våkner og vil ha mat, noen ganger mer også. Tror det vil gå seg litt til etterhvert :)
 
Ja jeg håper det går seg til! Synes fortsatt amming er så koselig, så det er nesten som om jeg håper at hun ikke gir seg helt ennå :p
 
Back
Topp