mat tid

• Trådstarter Trådstarter nr 3??
  • Opprettet Opprettet
N

nr 3??

Guest
Jeg lurte på om d er mange av dere som vekker nurka deres etter d har gått 3 timer(max 4) for å mate dem nå som dem er så små eller om dere venter til de våkner selv?jeg fikke beskjed på sykehuset å ikke oveskride 3timer på dagtid i og med at dem trenger mer næring nå som dem er spedbarn..så jeg følger jo selvsagt d å han spiser så godt,men jeg hater å vekke han når han ligger der å sover så tungt å godt..får helt vondt av å dra han ut av den gode søvnen[&o]men gjør alt for at han skal ha d bra å være mett da..uff skal ikke være enkelt[8D][;)]

Ja, jeg vekker henne hver 3.time for mat. Som regel våkner hun to minutter før klokken ringer, men vist hun sover godt tar vi en tur på stellebordet og bytter bleie :) Pleier å funke godt.
Men, hvor lenge skal vi holde på slik å vekke dem?

Jeg lar henne sove om hun skulle finne på å sove om natten
- ellers gir jeg henne når hun ber om det, og det er ikke skjelden[8D]

Tror hun har sovet i 5 timer 2 ganger, men ellers er hun veldig matglad, så hun ber om mat ofte, og da får hun det jo[;)]

Jeg vekker han ikke om det ikke er gått langt over matetid... Han våkner som regel av seg selv...

Og vekkerklokke trenger jeg ikke for det har jeg puppene til... De sprenger som fy når han ikke har spist på en stund...

jeg trenger ikke vekke lille pjurket.. Hun våkner selv når det er gått 3-4 timer.. pleier bare gå 3timer, men om hun er kjempe trøtt så går det kanskje 4timer..

Jeg vekker IKKE for å mate! Jeg tror det er litt tull... de våkner jo når de er sultne! Har ikke gjort det med noen av mine unger, og de har jo lagt godt på seg allikevel.. [:)] jeg tenker også at man kanskje kan få litt stressa små nurk hvis man skal vekke dem... hmm..

Da vi var innlagt på barneklinikken fikk jeg beskjed om å mate Marlene hver 3.time for å skape rutiner og for at jeg ikke skulle få så sinnsyk spreng igjen... Men, var ikke nødvendig å vekke henne om natten.

Vi mater her ca hver 3. time på dagtid, og så sover han så lenge han vil, som regel 4 timer på natta... Men det kan jo ta en stund fra han får pupp til han sovner så da er jeg litt usikker på om jeg skal la han sove i 3 timer eller regne fra den tida han fikk pupp?? Blir ikke helt klok på dette.. Hvis han sover lengre intervaller på natta så blir det jo ikke faste klokkeslett å forholde seg til, det vil vel forskyve seg...??

Litt mye spørsmål i hodet mitt ja... [8|][8|][:)]

ORIGINAL: 4_barn

Jeg vekker IKKE for å mate! Jeg tror det er litt tull... de våkner jo når de er sultne! Har ikke gjort det med noen av mine unger, og de har jo lagt godt på seg allikevel.. [:)] jeg tenker også at man kanskje kan få litt stressa små nurk hvis man skal vekke dem... hmm..

Ja d var d jeg oxo trodde,dem våkner jo når dem er sultne..jeg får helt vondt inni hjerterota av å drive på å vekke han å dra han ut av den gode søvnen bare fordi han MÅ ha mat da som dem sa til meg..off ikke greiå være 1stegangs..masse spørsmål..hehe

Tommy kan sove opptil 7 timer sammenhengende om natta, men jeg våkner han ikke. Han våkner når han er sulten og vil ha mat.

Mener det er bare tull og våkne ungen; unntaket er visst de er fortidlig fødte og er små da mener jeg.

He he! Vekke ja... Det har jeg ikke gjort en eneste gang. Kan telle på en hånd de gangene det har gått så mye som 3 timer mellom hver amming (utenom natta da). Jeg har født et matvrak!

Ho styre sjølv kor ofta ho vil ha mat og det blir sånn ca kvar tredje time.

har nok hatt et par økedager nå for nå har han hengt i puppen og våknet ca hver 2 time på natta. Men han har sovet 5 timer på natta et par ganger. Jeg har vekka han på dagen, men det er mest pga spreng hos meg. Synes og det er fælt å vekke dem

eg lar ho styre dette sjøl. ho hadde lagt på seg 350 den første veka me var heime, så eg trur ho har det bra[:D]

Jeg har aldri vekt Matilde for å gi henne mat. Hun sier ifra når hun er sulten[:D]
Har ikke veid henne enda, men jeg ser jo og kjenner jo at hun har blitt større. Både i lengde og vekt[:)]

Barna regulerer da det selv, så lenge barnet ikke er under ernært så la dem sove, de trenger den sovnen like mye som mat, og de vokner selv når de er sultne

ORIGINAL: mai-mommy

Ja d var d jeg oxo trodde,dem våkner jo når dem er sultne..jeg får helt vondt inni hjerterota av å drive på å vekke han å dra han ut av den gode søvnen bare fordi han MÅ ha mat da som dem sa til meg..off ikke greiå være 1stegangs..masse spørsmål..hehe

Man har helt klart flere spørsmål som førstegangs nybakt mor!! [:)] og da skal man spørre!! [;)] la han sove, syns jeg.. Disse små nurka våre vet å si ifra når de blir sultne!! Det er iallefall sikkert [:D]

ORIGINAL: mai-mommy

Man har helt klart flere spørsmål som førstegangs nybakt mor!! [:)] og da skal man spørre!! [;)] la han sove, syns jeg.. Disse små nurka våre vet å si ifra når de blir sultne!! Det er iallefall sikkert [:D]

Sniker litt jeg...Er så enig! Jeg vekker IKKE!! Syns det er tullete. De trenger den søvnen [:)] Så lenge de er friske og raske selvfølgelig

Back
Topp