Mat som frister

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Veksler mellom ulvehunger og ingen matlyst.. alt ettersom hvor kvalm jeg er.
Så legg gjerne igjen deres beste mattips her, når matlysten ikke er på topp.

For øyeblikket er jeg i ulvehunger-mode, og craver feta:joyful:
Couscous salat med soltørkede tomater, (masse) feta, agurk, cherrytomat, vårløk, kylling og tzatziki :rolleyes: …digg sommermat

Buljong i couscous-vannet og en dæsj av feta oljen i salaten.

Jeg opplever at mat med mye "brød" altså type pizza, pita, naan, tacolefser er det som frister fordi brød liksom ikke er kvalmt:dead::p

Veksler mellom ulvehunger og ingen matlyst.. alt ettersom hvor kvalm jeg er.
Så legg gjerne igjen deres beste mattips her, når matlysten ikke er på topp.

For øyeblikket er jeg i ulvehunger-mode, og craver feta:joyful:
Couscous salat med soltørkede tomater, (masse) feta, agurk, cherrytomat, vårløk, kylling og tzatziki :rolleyes: …digg sommermat

Buljong i couscous-vannet og en dæsj av feta oljen i salaten.
Dette hørtes godt ut!!

Jeg har ingen gode tips, i hvert fall ikke til middag. Vi lager middag «som vanlig» sånn at resten av flokken får spist variert, men det blir små porsjoner og heller noe annet senere for min del. Her går det mye i salater med varierende innhold. Salat generelt frister mest, da det er «friskt». Ellers spiser jeg rundstykker/knekkebrød med rondelé, yoghurt med friske bær og smoothie til frokost/lunsj/kvelds. Også har det blitt noen av Grandiosa minipizzaen med skinke og champignon, den har jeg ofte lyst på :hilarious:

Her går det i moreller (forferdelig dyrt, men jaja) vannmelon, jordbær og lollipop-is :confused:

Her dropper eg ofte middag for tida. For tungt for magen. Det går i knekkebrød (må være runde knekkebrød med havsalt) med kvitost og agurk. So har eg fått litt dilla på yoghurt med sitronsmak.

Her dropper eg ofte middag for tida. For tungt for magen. Det går i knekkebrød (må være runde knekkebrød med havsalt) med kvitost og agurk. So har eg fått litt dilla på yoghurt med sitronsmak.

Jeg føler også middag er for tungt. Akkurat som det «bobler» i magen og er skikkelig sur i magen etterpå.

Jeg har desverre mest lyst på ferdigmat fra butikken eller usunn mat. Skulle ønske jeg hadde lyst på salat og sånt. Men det skal så lite til før jeg synes det er ekkelt og «råttent» hvis det bare er bittelitt modent.
Men har fått en del lyst på frukt nå da, så det hjelper. :rolleyes:

Jeg har desverre mest lyst på ferdigmat fra butikken eller usunn mat. Skulle ønske jeg hadde lyst på salat og sånt. Men det skal så lite til før jeg synes det er ekkelt og «råttent» hvis det bare er bittelitt modent.
Men har fått en del lyst på frukt nå da, så det hjelper. :rolleyes:

Det er helt greit, dobbel cheeseburger er flott!! Haha

For meg så har jeg fått skikkelig dilla på supper. Som blomkålsuppe med hvitløksbrød og indisk kyllingsuppe. Og ellers kylling retter...

Liker det samme som før, men hvis jeg kommer på eller får lyst på noe, så MÅ jeg ha det:p Så noen ganger er det helt greit å jobbe skift og spise middag alene:rolleyes:

Syns ingenting smaker ordentlig godt for tiden.. Irriterende når jeg er SÅÅÅ sulten konstant!

Grandiosa pizza fungerte veldig bra her (standard Grandiosa, uten ekstra ingredienser eller krydder)

er litt vanskelig på butikken nå. Jeg sa til mannen min at jeg hadde så lyst på Grandiosa, så vi reiste til butikken. Da vi kom dit var den kjempedyr! Så han spurte om dette var nok er tilfelle der jeg ville ha det helt fram til vi hadde laget maten, og så ombestemme meg. Og jeg måtte bare ærlig si at det kan jeg ikke svare på:hilarious: kan ikke love noe nå for tiden… heldigvis kjøpte vi den likevel :hungry:

Her er det nesten ingenting som frister, selv om jeg er sulten. Har ofte lyst på middag, men ingenting som frister nok til å spise.

Det eneste som er ok er skive med skinkestek og yoghurt. Ellers er frukt og bær alltid en vinner - sikkert fordi det er lett og ikke trigger kvalme.

Back
Topp