mat rutiner

L0mpa

Flørter med forumet
Lurer på hvordan matrutinene er for deres små nå?
Lillegutt skal i barnehagen 1.sept og da må jeg kanskje endre på matrutinene hans, hvordan er deres?

Min spise 4 gonga for dagen, med 3-4 timars mellomrom. :) Her spisa han graut til frukost og kvelds. Brød og frukt til lunsj, og middagsglas til middag. Men blir nåke ant når dei små begyna i barnehagen. Så kanskje me og må forandra på matrutinane?

Min spise 4 gonga for dagen, med 3-4 timars mellomrom. :) Her spisa han graut til frukost og kvelds. Brød og frukt til lunsj, og middagsglas til middag. Men blir nåke ant når dei små begyna i barnehagen. Så kanskje me og må forandra på matrutinane?

Spiser ca 4 måltider om dagen, pluss litt smått innimellom. Han går i barnehagen og der spiser de frokost mellom 0645 og 0900, frukt kl 0900, lunsj kl 11, frukt kl 14 også får han middag mellom 1530 og 1630. Har ikke forandra så mye vi. Merker bare at han ikke alltid er så sulten på middagen. Mens noen ganger er han super sulten.

Her er det grøt til frokost og kvelds, brød til lunsj og middagsglass til middag.

Pompi! Så koselig å se et kjent fjes her inne - godt noen av de samme gamle holder koken. Hvordan går det med sjarmtrollet?

itzy skrev:
Her er det grøt til frokost og kvelds, brød til lunsj og middagsglass til middag.

Pompi! Så koselig å se et kjent fjes her inne - godt noen av de samme gamle holder koken. Hvordan går det med sjarmtrollet?

Jeg er her vettu  Klompen har det bare bra. En liten rakker, hihi.
Men har du hatt anna nick før? Klarer ikke helt å sette deg på plass, hmm.

Hei og hå! Her var det jo litt liv igjen, herlig emoticon

Ang mat, så er det samme som itzys baby; grøt- skive-middag-grøt, men med svært varierende grad av hvor mye av maten som blir inntatt, har en bestemt liten frøken I tillegg puppes hun morgen, midt på dagen og kveld (og noen ganger *les: som regel* på natta).

Snuppa begynner snart i barnehage, og der får de mellommåltid kl 14, så får se om vi må omrokkere litt på middag/kvelds (tror ikke hun orker 5 måltid om dagen...)! 

Trenger også MASSE gode tips til lunsj å ha med i barnehagen, må prøve å unngå at det blir skive med leverpostei eller prim hver dag

Slumpesara skrev:

Ang mat, så er det samme som itzys baby; grøt- skive-middag-grøt, men med svært varierende grad av hvor mye av maten som blir inntatt, har en bestemt liten frøken I tillegg puppes hun morgen, midt på dagen og kveld (og noen ganger *les: som regel* på natta).

Snuppa begynner snart i barnehage, og der får de mellommåltid kl 14, så får se om vi må omrokkere litt på middag/kvelds (tror ikke hun orker 5 måltid om dagen...)! 

Trenger også MASSE gode tips til lunsj å ha med i barnehagen, må prøve å unngå at det blir skive med leverpostei eller prim hver dag

Her har prim blitt en favoritt også, hihi. Men har dere ikke sånn at dere betaler for mat også får de maten i BHG?

Jeg tror jeg må redusere matintaket til 4 måltider om dagen.. Han får grøt til frokost og melk til kvelds, men har i alt 5 måltider, merker det på han at det blir litt for mye..
Her er også prim, smøreost, syltetøy, leverpostei store favoritter..
Vi gleder oss veldig <3

De får frukt/mellommåltid kl 14 hver dag, og varm lunsj en dag i uken. Det er en liten familiebarnehage med bare 4 barn og en ansatt, så det er ikke kapasitet til å lage lunsj hver dag (de er to stk der en dag i uken). Så da får ho mor prøve å finne på noe som frister i matboksen resten av uken ;-)

Prim er GULL, tilogmed jeg putter det på skiva mi en gang i mellom mmmmmm 

*Pompi* skrev:

Slumpesara skrev:

Her har prim blitt en favoritt også, hihi. Men har dere ikke sånn at dere betaler for mat også får de maten i BHG?

Her er det litt pupp akkurat når vi våkner, så grøt eller brødskive til frokost rundt 9. Middag etter hun har sovet,(noen ganger vil hun ikke ha det,da får hun brødskive,frukt isteden så tar vi middagen senere.) Hvis hun spiser middag etter luren første gangen der,så får hun som regel noe frukt eller annet litet før grøten på kvelden. Aner ikke hvordan det blir i barnehagen.... 

Back
Topp