mat på nattta og luft i magen

Bkno4446462

Første møte med forumet
Har ei jente på 5 uker hun har våre dårlig til og spise i begynnelsen på grunn av gulsot og våre sløv og gått mye ned i vekt , har te nå vært stenge og vekt henne hver 3 time og på natta og nå har hun begynt og legge godt på seg ligge etter normalt på kurven..
nå når vi va på helsestasjonen sist sa helsesøster at vi bare kunne la henne sove på natta og ikke vekke hver 3 time siden hu la så godt på seg , hun har godt sovehjerte og kan sove fra 12 te klokka er 5 eller 6
Men nå når vi va på kontroll nevnte jeg det igjen for helsesøster at hun sover gjenneom natten og isje får det maten kl 3 og da sa hun at det måtte jeg ikkje gjør hun måtte få mat hver tredje time syns di sier så mye fram og tilbake , blir litt forvirra på hva jeg skal gjør skal jeg vekke henne eller la henne sove ??
hun våker av og til på natten og da gjir jeg jo henne da..
Har og mye luft i magen gir henne mme siden jeg ikke har noe melk selv . har da hatt oppi malte for å få gang på magen har og prøvd med sukkervann er det noe annet jeg kan prøve???
 
Har ei jente på 5 uker hun har våre dårlig til og spise i begynnelsen på grunn av gulsot og våre sløv og gått mye ned i vekt , har te nå vært stenge og vekt henne hver 3 time og på natta og nå har hun begynt og legge godt på seg ligge etter normalt på kurven..
nå når vi va på helsestasjonen sist sa helsesøster at vi bare kunne la henne sove på natta og ikke vekke hver 3 time siden hu la så godt på seg , hun har godt sovehjerte og kan sove fra 12 te klokka er 5 eller 6
Men nå når vi va på kontroll nevnte jeg det igjen for helsesøster at hun sover gjenneom natten og isje får det maten kl 3 og da sa hun at det måtte jeg ikkje gjør hun måtte få mat hver tredje time syns di sier så mye fram og tilbake , blir litt forvirra på hva jeg skal gjør skal jeg vekke henne eller la henne sove ??
hun våker av og til på natten og da gjir jeg jo henne da..
Har og mye luft i magen gir henne mme siden jeg ikke har noe melk selv . har da hatt oppi malte for å få gang på magen har og prøvd med sukkervann er det noe annet jeg kan prøve???
Hei!
Godt å høre at jenta di nå har begynt å legge godt på seg. Barn som har gulsott rett etter fødselen, er ofte sløve og trette, og det kan være nødvendig å vekke dem med jevne mellomrom hver tredje time for å få nok melk i seg. Når barnet blir kvitt gulsotten, legger godt på seg og er ivrig på å suge, er det ikke lenger nødvendig å vekke dem.
Det er ikke uvanlig at babyer som får både morsmelk og mme, får noe problem med magen. Tilsetting av malt i melken kan hjelpe.
Det kan imidlertid være godt mulig for deg øke melkeproduksjonen din. Dette kjer jo lettes ved å amme hyppig. Dersom du klarer å gjennomføre hyppig amming en dag eller to, kan dette føre til at du kan fullamme datteren din. Jeg vil da tro at dere slipper unna mageproblemene. Tor absolutt at du har muligheter for å fullamme. Du kan gjerne rådføre deg med helsesøster, og ha muligheter for noe ekstra oppfølging med veiing etc. Ønsker der lykke til! Beste hilsen Elin
 
Back
Topp