Mat på natten

Mailykke2

Forelsket i forumet
På kontroll i går sa de at vår tuppe ikke trenger å få mat på natten, og at vi burde prøve å kutte den ut. De siste kveldene har hun fått litt grøt og velling rundt kl 19 og våkner da rundt 02-03 for å få mat. Jeg vet at hun kan sove rundt, hun gjorde det en liten periode. Hvordan kan jeg få henne til å slutte å våkne for å få mat på natten? Jeg fikk litt sjokk når hun sa det, hun er jo bare 12 uker gammel.. Vi har ei som er veldig glad i mat, så nå veide hun 6370 og var 62 cm lang:p
 
Har du alt begynt med grøt ?

Jeg ammer, og ser for meg at det blir en stund til vi kutter ut det :-)
 


Fitness skrev:
Har du alt begynt med grøt ?

Jeg ammer, og ser for meg at det blir en stund til vi kutter ut det :-)



Ja, den er riktignok veldig tynn, sambo kaller det for suppe:p men hun måtte ha noe som mettet mer, og når je økte melka i flaskene drakk hun enten ikke opp eller så kom alt opp igjen:p vi har fått ei helt ny jente etter ho fikk grøt, og det er ikke snakk om så mye heller:p
 


Heleneholt skrev:


Fitness skrev:
Har du alt begynt med grøt ?

Jeg ammer, og ser for meg at det blir en stund til vi kutter ut det :-)



Ja, den er riktignok veldig tynn, sambo kaller det for suppe:p men hun måtte ha noe som mettet mer, og når je økte melka i flaskene drakk hun enten ikke opp eller så kom alt opp igjen:p vi har fått ei helt ny jente etter ho fikk grøt, og det er ikke snakk om så mye heller:p

Noen er mer jo mer matkrok enn andre ;-) Så bra det fungerer for dere! Da skjønner jeg at hun ikke har noe behov for flaske på natta lenger. Det må nok bare avvennes gradvis tror jeg, prøv bare å putte inn smokken når hun våkner.


 
Du gir mme ikke sant? Jeg fikk beskjed om å tynne ut melka gradvis på natten med min første for å avvenne han. Men det skal sies at han var litt eldre en tuppa di da:-) Men det funket veldig fint...før det bare ble vann sluttet han med mat om natten:-)
 


Lollimoi skrev:
Du gir mme ikke sant? Jeg fikk beskjed om å tynne ut melka gradvis på natten med min første for å avvenne han. Men det skal sies at han var litt eldre en tuppa di da:-) Men det funket veldig fint...før det bare ble vann sluttet han med mat om natten:-)



Hvordan tynner du den ut? Skal eg lage like storeflasker men ta en skje med mme mindre eller? Hun får nå 180ml og det er 6 skjeer med collet.. Skal jeg da ta 5, og så holde på litt med det før jeg tar 4 osv? Hvor lenge skal jeg holde på på hver nedtrapping?:p
 
Back
Topp