Mat på julaften

Hovedsakelig pinnekjøtt...
Når vi er hos svigers lager svigermor det til oss, mens de selv spiser lutefisk.. Noe vi spiser litt av...

Mamma og pappa hadde noen år (da jeg enda bodde hjemme) der de ikke ble enige, så da ble det ribbe og pinnekjøtt.. Og jeg og søster skulle også ha kjøttkaker og pølse... [8D]

Men i år blir det kun pinnekjøtt...
À la Krepsen [:)]

Mammas kjøttkaker! [:D]

vi bruker enten kalkun eller steik :) min tradisjon er steik eller ribbe(men verken jeg eller gubben liker ribbe) og gubben sin tradisjon er kalkun, så vi har kalkun/steik annahvert år. og år er det kalkun :)

i år skal vi ha julaften, skal lage pinnekjøtt, lenger strekker jeg meg ikke, vil aller helst ha kalkun (mammas). Julemat er noe av det kjedeigste jeg får.. sååå mye annen god mat..

ORIGINAL: lnie

Jeg spiser poteter i brunsaus, mmmh. [:)] tror resten av familien spiser ribbe, noe jeg ikke liker. Men er ikke sikker, jeg liker det hvertfall ikke :)

samme her...jeg syns julemat er pyton! kjedelig med bare poteter...

Her har vi både pinnekjøtt og ribbe[:D] Her skal alles behov dekkes, er jo julaften kun en gang i året[;)]

lages både ribbe og pinnekjøtt, men jeg spiser bare pinnekjøtt... namnam[:D]

Pinnekjøtt!

ribbe, medisterkaker, medisterpølse... elsker pappas medisterkaker!!! litt grovere enn vanlig og veeeldig saftige med gooood smak!! [:)]

når vi feirer med sambo sin familie har vi det sammen, men svinefilet i tillegg..[:)]

Lille juleaften spiser vi risgrøt med mandel i. Koker masse så har vi til riskrem på julekvelden. [;)]

Vi spiser ribbe og lutefisk med melkegryn (melkesuppe med risgryn). Fra hjemme er jeg vant med at ribbe og lutefisk spises på lefse julekvelden, så det gjør vi også. Men sambo vil gjerne ha potet, saus, julepølse og surkål til, så jeg lager det og. [:D] Dessert er riskrem med rød saus. Sambo drikker litt akevitt. [:'(] *erikkegladiakevitt*

Første dag spiser vi koteletter, kjøttkaker og ribbe med tilbehør og moltekrem som dessert. [:)]

Andre dag står viltkjøtt på menyen, det være seg elg, rein eller en fuglt av et slag. [8D]

Tredje dag: fisk! [:D]

Nyttårskvelden er det kalkun.

Måtte bare få det ut altså, kjenner jeg gleder meg veldig til jul nå!!!! [:D]

PINNEKJØTT! Jeg gleder meg til pappas pinnekjøtt 360 dager i året. De resterende 5 dagene er 1 dag til å spise det og 4 dager på å komme meg før jeg får lyst på det igjen. [8D]
Tilbehør er kålrabbistappe og poteter.

Jeg er eneste i familien min som liker medisterkaker, vi har ikke dette, men jeg og gubben pleier å spise det en av dagene i romjulen. Hans familie serverer dette på julaften ved siden av ribba og bra er det. Ribbe er kjiiiipt! [:'(]

Ribbe, pinnekjøtt eller begge deler...

ORIGINAL: Mirus

Lille juleaften spiser vi risgrøt med mandel i. Koker masse så har vi til riskrem på julekvelden. [;)]

Vi spiser ribbe og lutefisk med melkegryn (melkesuppe med risgryn). Fra hjemme er jeg vant med at ribbe og lutefisk spises på lefse julekvelden, så det gjør vi også. Men sambo vil gjerne ha potet, saus, julepølse og surkål til, så jeg lager det og. [:D] Dessert er riskrem med rød saus. Sambo drikker litt akevitt. [:'(] *erikkegladiakevitt*

Første dag spiser vi koteletter, kjøttkaker og ribbe med tilbehør og moltekrem som dessert. [:)]

Andre dag står viltkjøtt på menyen, det være seg elg, rein eller en fuglt av et slag. [8D]

Tredje dag: fisk! [:D]

Nyttårskvelden er det kalkun.

Måtte bare få det ut altså, kjenner jeg gleder meg veldig til jul nå!!!! [:D]

Her er vi helt på bølgelengde. Jeg er fra samme dalføre som deg :)

På juleaften hjemme hos mamma har vi ribbe, kjøttkaker og svinesteik[:)] Nå de siste åra har også medisterpølse blitt innvilget, for sambo er vant med det:) Hos svigers er det det samme, bortsett fra en viktig detalj som mamma har: HJEMMELAGET SURKÅL!![:D] Jeg er egentlig ikke noen stor fan av surkål, men hjemmelaget, ååååh NAM sier jeg bare!![8D]
1.dag har vi en tradisjon med koldtbord hjemme hos mamma, da er det kaldt kjøtt, eggerøre, røykt laks og masse annet godt!
På nyttårsaften er det kalkunbryst både hos mamma og hos svigers:) Svigerfam.'en passer jo meg ypperlig, vi spiser jo akkuratt det samme[:D]
Jeg er også fra dette dalføret, og gleder meg ENORMT til jul!! Ingenting er som å dra på juleshopping i gågata på Hamar eller Lillehammer, særlig når det er litt skumring ute, det er jo så nydelig pyntet!![:D]

Ribbe, medisterkaker, sosiser og pinnekjøtt.

Pinnekjøtt og ribbe.

Back
Topp