Mat på jentekveld?

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Får besøk av venninner fredag og trenger tips til servering. Med en kolikk baby som bare skriker og "ikke sover" på dagen, bør det helst være LITT lettvint, uten at det blir for kjedelig:)
Hva ville du laget?

Hva med tapas? Alle tar med seg en rett hver? Så får dere ett stort tapas bord :D
Ellers er taco en sikker vinner :D

Ville laget tapas:)

Mye kan gjøres klart på forhånd også, så du slipper å stå ved grytene når gjestene kommer.

Taco? Eller ost og kjeks? Evt kyllingvinger med loff og div

Tapas syntes jeg høres tungvint ut... Ikke lagd sjøl da men ser for meg litt mye dill.... Med kollikbaby er det kanskje vanskelig...

Hjelper jo om alle tar med en rett hver...

Hva med en god salat med godt brød/baguetter til?? Kan du gjøre litt innimellom når du har tid?

Eller taco? Kan også gjøres klart når du er ledig ;)

Ville laga eit stort fat med ost, kjeks, baguetter, frukt og nøtter.
Godt, og veldig enkelt!
Tips til å ha på fatet: valnøtter, tørket aprikos, cherrytomater, druer, oppskjært pære, evt chutney kjøpt ferdig på glass, eller fikenmarmelade ferdig kjøpt. Manchego, camenbert, brie, roquefort, pepperbrie/anna krydderost, fruktost ala creme cherie eller mandarinost. Gjerne ein god olivenolje til å dyppe brødet i:)

Hva med en hjemmelaget suppe som kan lages på forhånd, med godt brød til? Evt en gryte og salat til.

Pastasalat, stek karbonader og kyllinglår og ha brød ved siden av? :)

Lefseruller med diverse inni
Ost og kjeks
Pastasalat
Suppe
Tacograteng
Nachos
Enchiladas
Lasagne
Fylte baguetter

Syns kalkunfilèt, saus, poteter og søtpotetmos er godt og enkelt.

Eventuelt baconsurret svinefilèt.

Med to tette kolikkunger så har jeg ikke kunnet la ungen styre hva jeg skal lage til mat, da hadde jeg aldri kunnet spise noe digg. Jeg hadde tatt ungen i bæresele og lagd tapas. Utrolig enkelt.
Finhakk chili og hvitløk i olivenolje og ha over ukokt scampi i en ildfast form.la de nesten dekkes. Sett inn på grill i komfyren til alle scampiene har blitt rosa.
For å spare tid, kjøp deilig brød.
For å spare tid, kjøp majones, bland inn litt hvitt pepper, sitrondråper og hvitløk.
Kjøp ferdig kyllingvinger og krydre ekstra med litt kyllingkrydder og sitronpepper.
Skjær poteter i båter og krydre med urtegård og maldonsalt. Om du vil skjære opp dette noen timer før de skal i ovnen så putter du det i en brødpose med olje og krydder i. Vent med saltet til de skal i ovnen fordi salt trekker fuktigheten ut av potetene.
Kjøp chorizo og legg i en ildfast form med olivenolje og rødvin og stek i ovnen samtidig med scampi.
Lag en salat med f eks minileaf, agurk, minitomater og fetaost. Bruk en cremet balsamico som dressing.
Ferdig. Trenger ikke gjøre det mer avansert enn dette og det er super digg.

Tusen takk for masse tips, da skal vi se om ikke vi får til noe:)

Jeg hadde foreslått tapas, så tar alle med seg en rett hver :)
Selv hadde jeg laget focaccia og aioli og amadinepoteter kokt i veldig salt vann.

Back
Topp