Mat på 17.mai

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Ja, tittelen sier seg selv!

Hva spiser dere på 17.mai?

Jeg skal lage god frokost, men blir bare oss fire. Noen tips til gode retter til en rolig (hah, yeah right med to viltre!) familiefrokost? Tenkte litt typiske koldtbord/norsk tapas retter kanskje?

Tenker sodd til middag når vi kommer hjem fra skolen.

Og kake! Men hva slags??

Frokost: laks og eggerøre, lakseruller, dansk leverpostei med rødbeter, kalkunskiver og waldorfsalat, rugbrød, varme rundstykker, kakao :)

Sodd eeelsker jeg! Inderøysodd med skjenning:)

Pavlova med jordbær og blåbær er min klassiske 17.maikake:)

Blir nok noe laks og egg til frokost.:) lakseruller er jo nydelig så kanskje jeg lager noen sånne.:)

Blir middag og kaker hos oss for hele familien og litt til. Da blir det nok lasagne med salat og brød, og sjokoladekake og pavlova i langpanne med jordbær og blåbær. Blir den 3. Pavlovaen på 3 uker nå. Hehe:)

Lakseruller - er det sånn lefse med rucculoa og røkelaks?

Her blir det Champagne frokost på Son Quality hotell (-champagnen da haha) sammen med mannen og bonusbarna :) også er vi invitert på grillings hos naboen, så blir nok at jeg baker en kake og tar med eller om jeg tar med noe tilbehør til middagen ;) Synes Pavlova høres ut som en god ide!

Tenkte pavlova eller Himmelsk marengskake (det søte liv). Har ikke prøvd den før, men høres helt nydelig ut!!!

Vi skal også ha en god frokost, og må nok også ha med laks & eggerøre hvertfall! Ruller høres godt ut, men bytter kanskje med skinke, snøfrisk og basilikum siden vi allerede har laks til eggerøra! Ellers blir det vel bare "vanlig" godt pålegg (gode skinner, reker i majo' osv). Vi er bare 3 til frokost. Middag er jeg usikker på enda, men lyst på pavlova + is & brownie til dessert! :)

Har ikke tenkt på noe mat enda, vi har liksom aldri hatt noe spesielle tradisjoner iforhold til mat på 17 mai. Ofte er vi ute hele dagen til tidlig kveld, og da har det gjerne blitt mye is, pølser og suppe i løpet av dagen.
Men har tenkt å bake pavlova iallfall, det er såå godt!!

Vi pleier å grille på 17.mai. og så tenker jeg det blir pavlova. :)

Her blir det nok ein god frukost. Så er det vel mat og is på skolen. Barna skal lage pavlova som vi kan ha på ettermiddagen-alle her elsker den

Aner ikke siden vi ikke er hjemme! Hadde jeg vært hjemme hadde det vært grilling!

Jeg er nordfra og har alltid vært vant med lapskaus på 17.mai:) Da jeg fortalte dette til min østlandske kjæreste bare måpte han. Kunne vel ikke spise LAPSKAUS på 17.mai?? Da skulle det grilles mente han:)

Blir bare meg og poden til middag i år, så blir bare pølser.

Så får vi besøk utpå ettermiddagen og da blir det bløtkake, vaniljeis og jordbær :)

Back
Topp