Mat om natten

Nordlys

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Noen andre med babyer som våkner om natten for mat? (hvor mange ganger? Når legger de seg/står opp?). Føler jeg er den eneste som ikke har en baby som sover hele natten :p Ikke gjort det en gang siden fødsel.
 
Her våknes det for mat ca hver 4. time :) så rundt midnatt og mellom 3 og 5. Sover vanligvis mellom 20 og 06 :) men hun sovner igjen med engang etter mat forsåvidt, så det tar ikke så mye på nattesøvn på oss andre :hilarious:

Blir mindre og mindre behov for siste flaska virker det som, for det blir mer og mer igjen i flaska for hver natt nesten.
 
Min legger seg mellom 19-20, våkner for dagen rundt 6-7. Spiser mange ganger mellom der. Sover først gjerne 3-4 timer, så er det mat annenhver time... Han spiser lite hver gang, men får ham ikke til å spise mer/ lenger før han sovner igjen og ikke vil ha... Det har ikke blitt bedre etter at vi startet med fast føde heller
 
Vokner mange ganger på natten for mat, men aner ikke hvor ofte siden vi samsover og nattammer i halvsøvne:)

Hun legger seg i 19-20 tiden og står opp i 6-7 tiden:)

Edit: jenta mi har heller aldri sovet hele natten uten mat, og det har jeg forstått er veldig vanlig og kan vare ganske lenge.
 
Last edited:
Du er IKKE alene i det hele tatt, de færreste sover vel gjennom natta enda..? Her våkner han alt fra hver 3.-4. time (en god natt, og ganske sjeldent) til utallige ganger :p Jeg er så trøtt at jeg glemmer å se på klokka og kommer ut av tellinga til tider!
 
Her legger han seg ca 1930. Noen ganger våknet han mellom 22-24 elles så mater jeg han i søvne før jeg legger meg før 24. Så pleier han våkne en gang i 5 tiden. Noen gang før noen gang tidligere.. Noen ganger sovner han med en gang. Noen ganger våkebæn en time så sover han alt fra 1.5-3 timer før vi står opp Begynner stå opp tidliger og tidligere nå. Gjesp!
 
Det er heller unntaket som sover 12t i strekk uten mat tror jeg:)
Jenta mi sovner en gang imellom 19-21, hun sover til 06-07 og våkner opptil flere ganger for mat. Noen ganger er det 1 gang, andre ganger 5. Det varierer veldig, men hun har heldigvis ikke perioder hvor hun er våken noe særlig lenge på natta:)
 
Her pleier han å legge seg mellom 19.00-20.00. Pleier å gi han mat før jeg legger meg. Så skal han ha mat 1-2 ganger, stort sett 2. Står opp i 06.00-06.30 tiden som regel... Vi har ikke begynt med grøt eller annet til han ennå, pga allergi. Men tror vi må starte å teste ut grøt nå.
 
Mi legger seg mellom 18 og 19. Våkner gjerne mange ganger før vi legger oss. Inn å gi smokken, trøste etc. Ammer stortsett hver 3 tima gjennom natten. Klar for ny dag rundt 07.
Oppvåkningene på kvelden jeg synes er verst...
 
Sov natten igjennom frem til hun var 3 1/2 mnd, etter det er det ca. 2 amminger hver natt. Noen ganger tre. Hun legger seg 18:30 og står opp 07:30.08:30. Mat rundt kl. 2 og 5 :) Sovner heldigvis med en gang etter mat. Så det tar meg ca. 5 min per fôring.
 
Åjada :Ddu er ikke alene. Lille våknet 1-2 ganger tidligere så vi fikk en god 6-7 timer (det kaller de vel å sove igjennom natten) og så plutselig for en måneds tid siden slo det om :hungover: mer uro, våken lenge og våkner 3-5 ganger :meh: er mer søvndeprivert nå enn i starten
 
Hun sovner 19:30-20:30 og våkner 06-07 vanligvis. Og våken 3-5 ganger. Når hun sovner raskt etter hun har spist er det forevist greit nok, men det skjer ikke alltid
 
Her legges han ca kl 18 og spiser lite, men ofte gjennom hele natta til ca kl 6+/- . Jeg sovner mens han dier.
 
Her har han aldri sovet hele natten. 3 ganger på 5 måneder har han sovet 5 timer uten mat. Våkner mange ganger mellom 20 og 6:30!
 
Du er IKKE alene i det hele tatt, de færreste sover vel gjennom natta enda..? Her våkner han alt fra hver 3.-4. time (en god natt, og ganske sjeldent) til utallige ganger :p Jeg er så trøtt at jeg glemmer å se på klokka og kommer ut av tellinga til tider!


Høres ut som sånn vi har det! Lille har mye magetrøbbel, er derfor han våkner så ofte. Sov mye bedre de 2-3 første mnd, da kunne det plutselig gå 5 timer uten mat!
 
Høres ut som sånn vi har det! Lille har mye magetrøbbel, er derfor han våkner så ofte. Sov mye bedre de 2-3 første mnd, da kunne det plutselig gå 5 timer uten mat!
Akkurat samme som med oss det! Men her er det refluks som er synderen :/
 
1-4 amminger fra legging (inkl amming) ca 19, til vi står opp ca 08.
 
Akkurat samme som med oss det! Men her er det refluks som er synderen :/

Hmm, hvordan oppdaget dere refluxen? Har lurt noen ganger om jenta mi kanskje kan ha det? Men det virker til at hun har vokst de verste plagene av seg men ikke helt.
 
Hmm, hvordan oppdaget dere refluxen? Har lurt noen ganger om jenta mi kanskje kan ha det? Men det virker til at hun har vokst de verste plagene av seg men ikke helt.
Storesøster hadde det også, så vi har nok vært litt på alerten denne gangen. Begge har/hadde stille refluks, så vi hører at han har oppstøt som han svelger unna igjen. Rundt 3 mnd begynte han å plages veldig av dem, med gråt og oppvåkninger, trolig fordi han da begynte å bli såpass sår i spiserøret at det gjorde vondt hver gang. Så vi måtte liksom bysse gjennom x antall runder med oppstøt hver kveld.

Nå får han syrehemmende medisiner, så han har ikke vondt, men kan likevel våkne av oppstøtene og må bysses for å roe seg igjen :)
 
Back
Topp