Bizarre
Glad i forumet
Jeg synest Noah har lagt veldig mye på seg i det siste til tross for at han har blitt mer aktiv, og lurer på om jeg gir for mye mat :/
Han spiser jo ikke mer enn det han vil ha, og vil jo nesten ikke nekte han mat heller.
Han har lagt på seg 500g på under 2uker, og jeg lurte litt på om det kunne vere melka.
Har gitt han tilskuddsmelk til nå, og har fått for meg at den inneholder flere kalorier enn vanlig mme så kjøpte vanlig Hipp1 idag, men viste seg at det var tilnærmet likt innhold i begge typer.
Han får 3flasker pr dag på 100ml hver.
Ellers spiser han dette iløpet av en dag:
Frokost - Grøt av 1,5dl vann
Lunch - 1/4-1/2 skive med pålegg + fruktmos
Middag - 1middagsglass
Kvelds - Grøt av 2dl vann
Noen ganger får han en smoothie, frukt, puffaris, riskake eller lignende mellom måltidene.
Han drikker vann til måltider og som tørstedrikk utenom melkeflaskene han får før hver hvil på dagen og før han legges for kvelden.
Høres dette greit ut, eller er det mye?
På forige kontroll var han 9810g og 72cm, idag var han 10,3kg!!!
Skal ikke på kontroll igjen før i september så er spent på hva helsesøster sier da.
Han er 9måneder neste torsdag.
Hva mener dere?
Er dette voldsom vektøkning på kort tid?
Burde jeg kutte ned på mat?
Han spiser jo ikke mer enn det han vil ha, og vil jo nesten ikke nekte han mat heller.
Han har lagt på seg 500g på under 2uker, og jeg lurte litt på om det kunne vere melka.
Har gitt han tilskuddsmelk til nå, og har fått for meg at den inneholder flere kalorier enn vanlig mme så kjøpte vanlig Hipp1 idag, men viste seg at det var tilnærmet likt innhold i begge typer.
Han får 3flasker pr dag på 100ml hver.
Ellers spiser han dette iløpet av en dag:
Frokost - Grøt av 1,5dl vann
Lunch - 1/4-1/2 skive med pålegg + fruktmos
Middag - 1middagsglass
Kvelds - Grøt av 2dl vann
Noen ganger får han en smoothie, frukt, puffaris, riskake eller lignende mellom måltidene.
Han drikker vann til måltider og som tørstedrikk utenom melkeflaskene han får før hver hvil på dagen og før han legges for kvelden.
Høres dette greit ut, eller er det mye?
På forige kontroll var han 9810g og 72cm, idag var han 10,3kg!!!
Skal ikke på kontroll igjen før i september så er spent på hva helsesøster sier da.
Han er 9måneder neste torsdag.
Hva mener dere?
Er dette voldsom vektøkning på kort tid?
Burde jeg kutte ned på mat?
nå er han en høy og slank 3-åring