Mat og søvn

lillesøster

Flørter med forumet
For oss kvalmiser, hjelper det å spise ofte.  Før jeg ble gravid, spiste jeg kanskje hver 4.-5. time. Nå må jeg ha mat oftere enn hver tredje time. Om natten MÅ jeg opp for å spise to ganger, ellers blir jeg så kvalm at jeg kaster opp. Når man i tillegg må opp minst ett par ganger for å gå på do, får man jo nesten ikke sovet om natten. Får aldri mer enn 4-6 timers søvn tilsammen hver natt. Hvor ofte må dere spise for å holde kvalmen i sjakk? Andre enn meg som sliter med søvnen?

har det heldigvis ikke så ille. Jeg får sove på natta, men sliter sinnsykt med luftsmerter for hver eneste gang jeg våkner. På dagen spiser jeg kanskje hver 2 time.

Jeg trenger ikkje spise på natta men er vel på do endel ganger og sliter og me luftsmerter når jeg våkner:( men på dagen er jeg konstant sulten og blir kvalm om jegmikke spiser..

Jeg har de siste nettene vært opp en gang om natta for å gå på do, men er jo kun i 6. uke :)
Kjent litt til kvalmen denne uka også, men er mest før jeg får i meg frokost og mens frokosten er på vei ned. Etter det har det gått bra. Passer på å ikke gå for lenge mellom maten, og så langt har det gått fint. De to siste morgenene har jeg forsøkt å tenke på hva jeg kunne tenke meg å spise på sengekanten før jeg står opp for å få i meg litt, og er jo så og si ingenting som frister, men vurderer å legge klar en skive kvelden i forveien + smørekniv og nugatti, og ta en halv eller en skive på morgenen og se hvordan det er.
Kan jo bli interessant for jeg har ikke hatt nugatti i hus på mange år. Er liksom ikke førstevalg på pålegg, men det som virket mest innbydene i mitt 'tankespinn' i dag tidlig.
Rare greier!

Blir litt for lite søvn her også...er oppepå do flere ganger, og da er jeg ofte ganske kvalm, og det tar tid før jeg sovner igjen.

Før var jeg så kvalm at jeg ikke klarte å spise noe...nå begynner det å bli litt bedre så lenge jeg spiser og ikke blir sulten....så jeg små spiser hele tiden, youghurt, salte kjekt, popcorn, lakris, tørre knekkebrød...ja, ting me salt på frister mest....så det blir nok litt mye salt, men håper kvalmen gir seg snart så jeg kan begynne å spise normalt igjen

Jeg må og spise senest hver 3.time på dagen, men behøver ikke mat på natta. Må heller ikke så mye på do om natta så får i grunnen sovet godt :) Men sdet hørtes slitsomt sånn som du har det :( Blir vel bedre når kvalmen går over:)

Back
Topp