Mat og melkenekt

Jazina

Glad i forumet
Har sett at andre av dere har hatt barn som nekter å spise grøt og brød, etc.

Datteren min har nå de siste dagene begynt å ikke ville ha melk, grøt og annet. Så ender opp med å måtte lage til flere flasker og måltider hvor hun ikke vil ha og så må jeg lage nytt og prøve senere for å få i henne noe.
Forstår hun kan bli lei av smaker om man gir det samme hele tiden, men har prøvd ulike grøter, middagstyper, etc for å se om det hjelper.
Hun er ellers frisk, ikke fått noe tenner enda (kan det være noe sånt som er på gang?). Begynte med at hun ikke ville ha grøt, så middag, men da ville hun ha skiver med leverpostei, så var ikke fruktpureer noe godt lenger og nå har hun begynt å ikke ville ha melken heller. Før drakk hun i det minste melk når hun ikke ville spise, men synes det er verre nå som hun i større grad nekter den også. [:(]

Vi skal snart reise til Thailand og vil jo helst at hun skal få i seg godt med mat og drikke der så hun ikke blir dehydrert. Noen som opplever noe lignende eller har noen gode tips?

Vi har faktisk samme problem for tiden! Jeg kan bruke opp til 1 time på et måltid. Ikke noe han vil ha.
Har dessverre ingen råd å komme med. Jeg følger med litt her jeg osgå, i håp om å plukke opp noen tips. Når han ikke vil ha så my mat på dagtid våkner han oftere på natten, å da vil han ha melk. Enn hos deg? Vil hun ha melk på natten? Det er vell en periode de må gjennom regner jeg med, i og med at flere opplever det samme. Ikke noe artig når barnet ditt ikke vil ha mat!

Stortsett så får hun 1 flaske tidlig morgen. De gangene hun er veldig urolig og våkner ofte prøver vi med melk når det er noen timer siden sist for å se om det hjelper. I natt sov hun 12 timer uten melk!!

Her snur hun bort hodet og lukker munnen, så etter å ha prøvd å tilby mat/melk så venter jeg litt før jeg prøver igjen.
Før har hun vært kjempeflink å spise og drikke melk, så håper det kommer seg fort.

Håper vi begge får noen gode tips eller at barna plutselig får matlysten tilbake [:)]

Aner ikke desverre. Men det kan virke som at det er et vanlig problem ja [&:]

har det helt likt her og her har det desverre vart i flere uker! men ho vil ikke ha noe som helst fast føde heller! merker det tar veeeldig på formen her hos meg! men ho er topp form da!

Her har vi funnet årsaken til matnekten; nemmelig vannkopper [&:]

Huffda, får håpe formen raskt blir bra igjen og matlysten kommer tilbake!
God bedring til den lille! (håper dere foreldre har hatt vannkopper før, var ikke noe moro å ha det som voksen!)

ORIGINAL: Jazina

Huffda, får håpe formen raskt blir bra igjen og matlysten kommer tilbake!
God bedring til den lille! (håper dere foreldre har hatt vannkopper før, var ikke noe moro å ha det som voksen!)

Takk for det Jazina [:)] Jeg har iallefall hatt det.. men sambo er usikker. Leste et sted at de som går på immundempende legemidler kan få det.. å det tror jeg at jeg gjør.. så må ringe å snakke med sykepleieren jeg er på kontroll hos.. Håper ikke det. Vil ikke ha det igjen, å ihvertfall ikke i voksen alder [&:]

Back
Topp