Mat og kvalme

Får jeg spørre om hvor langt dere er på vei? Er kommet til uke 6+1 her og har ingen kvalme.

Jeg er 8+3 og kjenner kun litt uggenhet som kommer og går gjennom dagen, er verdt når jeg er sulten og sliten. Fungerer fint på jobb og hjemme. Sist svangerskap kjente jeg omtrent ingen kvalme, kun litt ved bilkjøring som passasjer, ellers ingenting :)

Her er det Cheerios (det som funket forrige svangerskap også) og havregrøt jeg er mest gira på:laughing002 jeg er 8 uker i dag og kvalmen kom først i midten av uke 7. Ikke like ille som forrige gang, men ubehagelig likevel. Middag er vanskelig, de andre måltidene går. Jeg får så fort avsmak på mat jeg nettopp cravet, så det er lite som frister tilslutt:sour:

Jeg er 8+6. Jeg begynte å føle meg uggen i uke 6, og fra uke 7 har jeg vært skikkelig kvalm hver dag.

Det går mye i knekkebrød her. Middag orker jeg nesten ikke tanken på, men prøver å spise litt. Pizza går greit. Og generelt litt «tørr» eller salt mat.

Går mye i knekkebrød med hvitost, ritz kjeks og sjokolademelk. Er mest kvalm fra lunsj tider og utover dagen. Middager som kylling, hvit fisk og pasta har gått ned.

Hei! Sniker fra Maiskolbene 2023. Jeg var kvalm de første tre månedene. En kald, frisk smoothie som min samboer fikk æren av å servere hjalp en del :) ellers friske ting som appelsin, grapefruit, grønne epler og litt salte fisker/kjeks i små biter. Sugde også på love hearts, men det er jo ikke mat..Kjøpte "sea bands" på apoteket og de funka faktisk helt utrolig på kvalmen og apetitten! Anbefales, om du ikke har prøvd det :)

Back
Topp