Mat og drikke

Noe som har gode tips til alternative varme drikker? Vil kutte ned på koffein og urtete skal man visst heller ikke drikke så mye av… er helt avhengig av å ha en kopp med noe, men hva?

Noe som har gode tips til alternative varme drikker? Vil kutte ned på koffein og urtete skal man visst heller ikke drikke så mye av… er helt avhengig av å ha en kopp med noe, men hva?
Åh det der er skikkelig vanskelig! Jeg må også ha en varm drikke av noe slag. Har ikke teen det ene, har den det andre… Haha, man kan sikkert drikke varm kakao, men hvor sunt er det med alt sukkeret :smiley-ashamed004

Kan anbefale bulijong , enten den vi kan kjøpe eller lage selv . Utrolig godt og koselig å drikke . Kanskje må passe på å ikke drikke for mye, siden den inneholder mye salt .:dance008

Hvorfor ikke te og urtete? Chamomille må vel gå fint?

Hvorfor ikke te og urtete? Chamomille må vel gå fint?
Det er faktisk ikke anbefalt for mye kamillete heller.. Står i anbefalingene på Helsenorge. Handler om det kan inneholde plantegifter som kan ha helseskadelige effekter. https://www.helsenorge.no/gravid/ma...ffeinholdige-drikker-urtete-lakris-og-ingefar

Jeg synes det er vanskelig jeg, vil ikke være hun som er helt hysterisk av seg, men samtidig tenker jeg jo at rådene på Helsenorge er der av en grunn og det er jo en kilde man stoler på.

Solberg og Hansen har mye fruktte som er ok. Som noen sier så finnes det koffeinfri kaffe og også koffeinfrie bønner. Det finnes også koffeinfri te på spesialbutikker, det har vært så verdt det for min del!

Åh det der er skikkelig vanskelig! Jeg må også ha en varm drikke av noe slag. Har ikke teen det ene, har den det andre… Haha, man kan sikkert drikke varm kakao, men hvor sunt er det med alt sukkeret :smiley-ashamed004
Tenker jeg tåler usunt, så lenge det ikke er farlig for baby :smiley-ashamed004

Det er faktisk ikke anbefalt for mye kamillete heller.. Står i anbefalingene på Helsenorge. Handler om det kan inneholde plantegifter som kan ha helseskadelige effekter. https://www.helsenorge.no/gravid/ma...ffeinholdige-drikker-urtete-lakris-og-ingefar

Jeg synes det er vanskelig jeg, vil ikke være hun som er helt hysterisk av seg, men samtidig tenker jeg jo at rådene på Helsenorge er der av en grunn og det er jo en kilde man stoler på.
Sant! Tenker også jeg forholder meg til Helsenorge sine råd.

Vet ikke om jeg er helt enig:bag: men jeg er skikkelig kaffenerd
Jeg er også opptatt av god kaffe. Drikker derimot allerede bare 1-2 kopper om de dagen - og det kommer jeg til å fortsette med. Og når det først er så få skal det ikke være skvip!

Back
Topp