Mat og drikke

DiaSusa

Forelsket i forumet
Hei!
Snuppa har fått fast føde fra hun var 4mnd. I det siste har det vært litt færre våte, tunge bleier. Er ca tre om dagen i tillegg til om natta, før har hun tisset oftere. Burde jeg gi litt vann ved siden av maten hun får? Hun får grøt om kvelden og en mindre smaksprøve av frukt/grønt midt på dagen. Jeg ammer ca 20-30min før disse måltidene da melk skal være hovednæringen en stund til..

Jeg har fått beskjed om å gi litt vann til måltider - ikke mye men.
Han får mme da, vet ikke om det har noe å si.

Vi gir vann til fast føde, er jo begrenset hvor mye de drikker i starten da ☺

Vi gir også vann, på tutekopp. Mest for tilvenning, hun skjønner den ikke helt enda. Men sutter av og til og får sikkert i seg littegrann.

Normalt med mindre tunge våte bleier tror jeg, siden de får mer fast føde?

Koker dere vannet? Eller rett fra springen? :)
Jeg blander 50/50 med kaldt vann fra springen og kokt vann. Da blir det lunkent slik hun liker det;) Jeg mener vannet vi har her er så rent, derfor er jeg ikke helt nazi på det med koking:p

Det høres ut som at jeg også kan begynne med litt vann fra tutekopp da :) Jeg har sluttet å koke vann generelt etter hun ble mer mobil og har begynt å sutte på alt mulig (inklusiv hunden vår....). Tåler hun alle de bakteriene tåler hun vel vannet fra springen også tenker jeg :p

Jeg gir vann til grøten, koker ikke vannet.. Han drikker av både tutekopp, sugerørkopp og vanlig kopp :) han liker vann veldig godt, blir ivrig når han ser koppen :p men drikker lite i gangen da :)

Jeg gir vann til grøten, koker ikke vannet.. Han drikker av både tutekopp, sugerørkopp og vanlig kopp :) han liker vann veldig godt, blir ivrig når han ser koppen :p men drikker lite i gangen da :)
Samme her :) hun spiser jo på alt mulig hun får tak i, så tror vannet i springen er renere enn mye annet hun putter i munnen :p hun eeelsker vann, å griper etter glasset mitt når jeg drikker. Men hun drikker heller ikke særlig mye. Gir henne vann for å tilvenne henne tutkopp, hun tar ikke flaske så :)

Back
Topp