Mat og drikke før/under/etter fødsel

Til under fødselen har jeg i grunn bare kjøpt energidrikk (powerade), melkerull og vaniljegifler... Men tviler på jeg har lyst på så mye mer under fødselen. Men til etterpå har jeg kjøpt farris og frokostblanding :p

Har kjøleskap på avd der er føder så mor og far kan finne mat og drikke selv hele døgnet gratis. Far betaler litt for måltid etter fødsel om han blir værende. Han må og betale litt for overnatting vis vi velger familierom. Men slipper og betale vis vi sover der før fødselen. Vi tar nokk med litt snaks til far. Men eg klarer meg med maten dei serverer :)

Knekkebrød, rett i koppen, sjokolade, smågodt, glutenfrie kjeks, glutenfri havregrøt, smoothie og en flaske saft. Også har jeg kjøpt en pakke vossafår og laget noen proteinrike havrerundstykker jeg skal ta med meg. Tilfelle jeg ikke er fornøyd med maten på sykehuset. Jeg er kanskje i overkant sær på mat, og glutenfritt er ikke spesielt bra bestandig.

Her var matlysten på bunn før, og tiden alt for kort under fødsel, så null mat! Etterpå derimot... Brødskive med ost har aldri smakt så godt før! De fire skivene jeg slukte fikk jeg servert mens vi var på føden, to timer etter fødsel.

Var ikke tenkt til å ha med mat på føden, men kanskje jeg tar med en pakke salami til etterpå! ;-)

Back
Topp