Mat og drikke før/under/etter fødsel

☆ Camy ☆

Blir kjent med forumet
Hva tar dere med? Må handle inn i dag, siden det bare er 4 dager igjen og jeg er helt blank på hva man pleier å ta med. ☺

(Veit at det er en tråd om fødebagen, så jeg håper ikke at det gjør noe med denne tråden også)

Er førstegangs, så er ny i dette, men har med en pakke kjeks, sjokoladetrukkne nøtter og energidrikkpulver. Skal jo være mat på føden også

Det er noe mat til den fødene (IKKE til far) på føden.

Ta med noe du liker å spise som inneholder mye kalorier.

Etter våre tidligere fødsler har vi kun fått 4 brødskiver... Med nr 1 der fødselen hadde vart 14 timer (på sykehuset) der ingen av oss egentlig hadde spist særlig var dette ikke nok. Pappaen måtte ut å handle...

Vi har "buffet" på føden her heldigivs, så man får seg brødskive med div pålegg, yoghurt, juice og div sånt når som helst heldigvis, men tenker likevel å ta med noe snacks, kjeks, noe energidrikke og litt sånt :)

Har pakka en pose potetskruer, et par kvikklunsj og en 4pk med Bixit havrebarer. I kjøleskapet ligger den en pose med cola, iskaffe og noen kuli juicepakker.

Fødselen gikk såpass fort sist, så har bare litt enkel energippfyll med oss. Mest sannsynlig er det bare mannen som vil ha noe av dette underveis. Jeg får mat på føden etterpå og mannen får kjøpe seg noe i kiosken. :)

Kan kanskje være lurt å allerede da tenke på hva baby kan tåle dårlig når melkeproduksjon kommer i gang? Fikk ikke spist noe særlig under fødsel og etterpå burde jeg holdt meg unna koffein, kullsyre, juice og sjokolade vet jeg nå... Men tar jo et par dager før melkeproduksjonen er i gang. Er kjipt med plagene fra luft i magen de små får!

Kan kanskje være lurt å allerede da tenke på hva baby kan tåle dårlig når melkeproduksjon kommer i gang? Fikk ikke spist noe særlig under fødsel og etterpå burde jeg holdt meg unna koffein, kullsyre, juice og sjokolade vet jeg nå... Men tar jo et par dager før melkeproduksjonen er i gang. Er kjipt med plagene fra luft i magen de små får!

Det har jeg ikke tenkt på. Er snart 11 år siden jeg sist fødte så jeg husker ikke noe fra den gangen.

Men det er vel noe man bare må finne ut av?

Tror nok ikke det vil ha så mye betydning akurat hva man får i seg under fødselen, det meste vil jo gå ut av kroppen/melka før den går over fra råmelk. Jeg kommer hvertfall ikke til å ta det med i betraktning.

Jeg tenker det er om å gjøre å få i seg gode karbohydrater, gjerne noen langsomme dersom man får det til, men i krise ha noen raske tilgjengelig hvis man blir helt tappet!

Her blir det kun pakket ting jeg tror jeg faktisk kunne fått i meg under fødsel da jeg sist gang ikke ville ha noenting og endte opp med helt tom tank! Kuli/solrik, sjokolade og red bull hvis jeg i verstefall ikke skulle ha lyst på noe annet. Hvis ikke jeg ender opp med å drikke den vet jeg far kommer til å sette pris på den! (Jeg drikker ikke kaffe). Kommer til å prøve å tvinge i meg selv rikelig med mat så fort jeg kjenner noe er på gang, noe jeg heller ikke gjorde sist :s

Det har jeg ikke tenkt på. Er snart 11 år siden jeg sist fødte så jeg husker ikke noe fra den gangen.

Men det er vel noe man bare må finne ut av?
Alle babyer er jo forskjellige, og selv om første reagerte på en matvare betyr det ikke at nr 2 reagerer på det samme. Så tror nesten bare man må prøve seg frem. ;)

Har til nå kjøpt energibar, sjokolade og en stor nøttepose. Greit å ha noe til oss begge om man trenger noe påfyll. Far får ikke noe mat på føden, det er kiosk der men stenger kl 20.

Har med litt sjokolade og noe små snaks. Hadde ingenting med sist, da fødselen startet før jeg hadde fått kjøpt inn. Men vi fikk begge frukt og brødskiver under fødselen, også gikk han også bare ned i kiosken på sykehuset pg kjøpte noen små ting under fødsel. Dagen etter fødsel så dro samboeren bare bort på butikken om det var noe vi ville ha. Jeg var ikke så flink til å følge med når det var matservering på barsel :p

Har ikke pakka noe.......
Men forrige gang fødte jeg 5 min etter vi kom inn på sykehuset :P
Tenker å kjøpe inn energidrikk og litt sjokolade (i tilfelle fødselen drar ut....)

Har med to sjokoladeplater og en rull med krokansjokolade. Fikk nettopp beskjed om å gi f i diabetesen og spise sukker for å få i meg energi. Ikke vond å be jeg nei! Endelig litt sjokolade og rett rundt 12 timer til vi får møte babyen (eller mindre <3)

Har med to sjokoladeplater og en rull med krokansjokolade. Fikk nettopp beskjed om å gi f i diabetesen og spise sukker for å få i meg energi. Ikke vond å be jeg nei! Endelig litt sjokolade og rett rundt 12 timer til vi får møte babyen (eller mindre <3)
Herlig! Hva skjer nå med deg da?

Tar ikkje med noko. Etter dei andre fødslane fekk både eg og far brød og pålegg, og fødslane var for raske til at eg tenkte på mat under vegs i det heile tatt.

Sjokolademelk, iste, polly turmix, gullbrød, kjeks, new energy, frukt. Mengder å velge mellom når man kanskje ikke har lyst på så mye mat :)

Back
Topp