Mat og amming

• Trådstarter Trådstarter Moderator Anette
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Anette

Guest
Reagerte/reagerer barnet ditt på mat som du spiser? Evt hva?

Begge reagerte på melkeprotein og jordbær.

Hun har blitt dårlig i magen og kastet opp når jeg har spist mye salt, f.eks potetgull og sånt, og rå grønnsaker fikk hun mye luftsmerter av :( Gulpet også mye mer når jeg hadde spist melkeprodukter.

Begge reagerte på melkeprotein. Lillesøster trolig også egg. Hun ble mye bedre når jeg kuttet ut det også.

Jenta mi kan få litt vondt i magen hvis jeg har spist løk eller kål så jeg spiser minst mulig av det så lenge jeg ammer.

Jeg spiste vanlig, fordi jeg vet at svært lite av det jeg spiste ville ha noen effekt.
Små babyer har magevondt, sånn er det bare.
Han har i dag ingen (kjente) allergier, og kolikken gikk over av seg selv.

Det skal så mye til for å finne ut av akkurat hva babyen reagerer på uansett, og det er som oftest tilfeldigheter når babyen "reagerer" på noe mor har spist.

Frøkna her har ikke reagert på noe. Litt magevondt en gang etter ertesuppe, men ikke neste gang jeg spiste erter, så var nok tilfeldig. Har heller ikke reagerert på mat nå når vi har begynt med fast føde..

Ja!!! Spiste som vanlig i starten, men han reagerte på kål, løk, sterkt krydder og Pepsi Max!! Prøvde flere ganger å spise litt og litt av tingene, men det resulterte i hyl og skrik! Droppet alt for en periode og det var vel ikke før 3mnd alderen hvor jeg så smått kunne begynne å spise litt krydder og løk igjen.. Ved 5-6 mnd alderen kunne jeg spise normalt igjen! Men har holdt meg unna Pepsi Max og kommer til å gjøre det så lenge jeg ammer!

Back
Topp