Mat og amming

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Er det noe dere som ammer lar være å spise?? På sykehuset og i spebarnsboka ser jeg di har gått litt vekk fra å fraråde å spise løk, kål etc og at en heller må prøve seg litt frem....

Drakk ett glass cola i går.. Har i dag spist litt kål og saus med løk. Vet ikke hvor mye en evt må spise for at baby skal reagere på det om den reagerer.....

Nei, ikke sånn veldig at jeg tenker på det. Men er litt forsiktig med sterk mat, kål osv. Tar bare litt nå i starten, så får jeg heller prøve meg frem når hun er litt større. Eldste fikk ikke vondt i magen av løk, men prompene stinka helt grusomt :P men så lenge han ikke hadde vondt så tok jeg ikke veldig hensyn til det.

Spis det du har lyst på, så er det bare å begynne å prøve seg fram om det er noe baby reagerer på. Min første var helt fin i 6 uker, så fikk hun mageknip og viste seg at hun reagerte på brus, sjokolade og melk. Kutta ut det en stund, prøvde igjen etter noen uker å da gikk det helt fint. Akkurat hva baby reagerer på kan variere og du får et utrolig kipt kosthold om du skal helgardere med å unngå melk, løk, kål, brus, sjokolade, etc fra dag én når det ikke er sikkert at baby reagerer i det hele tatt. De får heller ikke allergier av at du spiser jordbær etc som de trodde før. Meeen, alt med måte, overspiser du på typiske matvarer som sterke krydder, mye løk, melk (drikker en liter på styrten etc) så kan du fort framprovosere mageknip siden tarmene er lite utviklet enda. Så spis normalt, også prøver du deg fram om du får reaksjoner :)

Spis det du har lyst på, så er det bare å begynne å prøve seg fram om det er noe baby reagerer på. Min første var helt fin i 6 uker, så fikk hun mageknip og viste seg at hun reagerte på brus, sjokolade og melk. Kutta ut det en stund, prøvde igjen etter noen uker å da gikk det helt fint. Akkurat hva baby reagerer på kan variere og du får et utrolig kipt kosthold om du skal helgardere med å unngå melk, løk, kål, brus, sjokolade, etc fra dag én når det ikke er sikkert at baby reagerer i det hele tatt. De får heller ikke allergier av at du spiser jordbær etc som de trodde før. Meeen, alt med måte, overspiser du på typiske matvarer som sterke krydder, mye løk, melk (drikker en liter på styrten etc) så kan du fort framprovosere mageknip siden tarmene er lite utviklet enda. Så spis normalt, også prøver du deg fram om du får reaksjoner :)

Jordmor på sykehuset mente at skulle di få allergi så fikk di det uavhengig av mat vi spiste...

Mi søster kom med en diger pose smågodt på barsel for vi skulle vært hos di den lørdagen :-) har tålt det ;) men ikke spist store mengder da...

Blei ett glass dau Pepsi max her i kveld og klementin... Spist mye som kan gi magevondt i dag men i små mengder så skulle ho få vondt i magen er det ikke lett å vite av hva :-)

Er jo nok å ta hensyn mens en er gravid om en ikke må fortsette etterpå også :P

Litt urolig natt her. Våknet og fikk mat halv tolv og etter det tok det lang tid før hun roet seg. Grein ikke men virket som hun var litt plaget med magen....

Falt til ro når jeg bar henne men så fort jeg la henne ned var det på an igjen.... Sovnet plutselig kvart på tre så da fikk jeg meg en liten blund jeg å....

Litt samme nå på morraen.... Om det er noe jeg har spist hun reagerer på, hvor lang tid tar det før det er ute av melka??? Gikk fire timer før ho reagerte da.....

Back
Topp