Mat og amming

Jordmor vi hadde utsamtale med sa at det var gjort forskning på dette med kosthold og amming. Der to grupper hadde vært med en spiste alt og en gruppe kuttet ut Bl.a løk kål osv... Resultatene viste at det ikke var noen forskjell, men her tror jeg vi bare må prøve oss frem. Noen tåler det ene og noen det andre så er jo veldig individuelt.
Helt enig

Hvis det er ute etter 24 timer så er det ikke eplejuice, kanskje det er sjokoladen hun reagerer på da. Kjenner jeg skal ha problemer med å legge den vekk.
Mhm.. jeg hadde såå lyst på den sjokoladen som ligger i kjøleskapet i kveld. Tok meg en brødskive med banan istedet :P

Men hvordan er det med spisinga hos dere jenter?
Jeg har mistet ALL matlyst, lever på youghurt og brødskive med leverpostei. Igår var vel første gang jeg spiste middag på en uke... ikkeno som frister, eneste er rød husholdningssaft.
Alle sa at når amminga kom igang så ville jeg kjenne på en slags ulvehunger, men hakke sett noe til den. Baby får det han skal ha og mor er forsåvidt i god form, føler meg som før graviditeten, så da er det vel greit? Jeg får vel matlysta tilbake?

Jeg har mistet ALL matlyst, lever på youghurt og brødskive med leverpostei. Igår var vel første gang jeg spiste middag på en uke... ikkeno som frister, eneste er rød husholdningssaft.
Alle sa at når amminga kom igang så ville jeg kjenne på en slags ulvehunger, men hakke sett noe til den. Baby får det han skal ha og mor er forsåvidt i god form, føler meg som før graviditeten, så da er det vel greit? Jeg får vel matlysta tilbake?
Jeg er veldig sulten men får ikke spist så mye som jeg ønsker. Lillemor krever litt mye av meg :P

Hadde det likens som deg for ei lita uke siden, men nå er jeg sååååå tlrst og sååååå sulten! Så det må mer inn, når all melka skal ut :-)

Hadde det likens som deg for ei lita uke siden, men nå er jeg sååååå tlrst og sååååå sulten! Så det må mer inn, når all melka skal ut :-)

Håper jeg kommer meg, er jo vanligvis glad i mat og ikke minst middag :o jeg flyter jo over av melk, så håper det holder seg slik til matlysta er tilbake :)

Så langt har hun ikke reagert på noe, krysser fingrene for at det varer.

Jeg var veldig sukten i dagene etter fødsel, nå er jeg ikke så ferdig sulten lenger. Hadde jeg bodd alene (uten mann) så hadde jeg bare tatt noen brødskiver til middag...

Vi hadde en kveld her hvor mini var veldig frustrert og virket som om han hadde luft i magen/mageknip. Slutta med cola zero- og han har ikke hatt noe særlige plager. Nå skal det sies at den kvelden spiste vi veldig sterk mat, så vet ikke om det var det. Tørr ikke drikke noe brus eller å spise mat med mye krydder nå før amminga er helt på plass. Blir ikke lettere å få han til å ta pupp hvis han har vondt i magen :)

Virka ikkje så minien her har reagert på nåke endå. Drikke litt brus, og har holdt me unna løk og kål.

Samme her, bare vanlig cola! Men mannen har innført livsstilsendring her hjemme, så igår kom han hjem med farris :( Jaja, får kose meg med husholsningssafta og appelsinjuicen :p
Haha, mannen her har og innført livstilsendring fra mandagen av. Måtte le av han som spiste potetgull til frokost i går for å si det sånn :P hadde glemt at han skulle være sunn :P

Haha, mannen her har og innført livstilsendring fra mandagen av. Måtte le av han som spiste potetgull til frokost i går for å si det sånn :P hadde glemt at han skulle være sunn :P

Hahhah lett å glemme det xD her spiser vi relativt sunt sånnsett, men mannen spiser alt for sjelden og drikker for mye cola. Så nå skal vi begge ned til der vi var før graviditeten xD

Back
Topp