Mat mot kvalme...

ceria

Betatt av forumet
Jeg har funnet ut at knekkebrød med ost og sjokokademelk får meg i gang fra morgen av! Klementiner, druer og yougert funker som gode mellom måltider og feks wrap til middag. Jeg har sluttet å spise varm middag. Bare lukten gjør meg dårlig så her går det i kalde måltider hele dagen, og litervis med vann! Har dere funnet mat som funker? Jeg nekter å ta noe form for medikamenter under dette svangerskapet mot kvalme så jeg prøver ut andre metoder! En gåtur på kveldstid funker også så jeg får sove om natten! :)

Sjokolademelk funker her også, og frukt i små mengder. Ellers klarer jeg ikke mat jeg må tygge skikkelig. Blir kvalm av det. Vil helst bare svelge unna, haha. Så her går det i pasta med smør og salt, eller toast uten skorpe. Kjempesunt :)

Nå er ikke jeg så veldig kvalm lenger da, men uggen en del dager. Men her går det i sjokolademelk til måltidene og appelsinjuice ellers.

noen slurker cola før jeg i det hele tatt reiser meg om morgenen har gitt meg et nytt og bedre liv :) Ellers går det i knekkebrød med smøreost og tomat..og kalde epler.. og mandariner. Har lært meg at de ørten gangene i løpet av dagen jeg kjenner jeg blir sulten er det bare å hive innpå hvis ikke blir jeg dritdårlig :p

Veksler mellom cola og vann, salt potetgull, lakris- skikkelig sunt:P Grove kjeks og marie kjeks.
Ellers frukt og små måltider gjennom hele dagen her. Men jeg tar tabletter også da, bare at siden helga har jeg kasta opp i tillegg og da er det jo ikke mye vits i de gjennom dagen.

Jeg er heldigvis ikke så kvalm, men de dagene jeg er det, så må jeg bare få i meg mat... fort
Sult er værstingen her

Her funker hva som helst bare det er kaldt...
Kald frukt, kald drikke, iskrem (prøver å styre unna).

sliter ikke så veldig med kvalmen men når jeg kjenner den kommer tar jeg meg en lakris drops!  Men jeg har veldig lite matlyst, spiser et knekkebrød til frokost, 2 knekkebrød eller 1 knekkebrød + ei skive til lunsj. Jobber i bhg så er litt frukt og et knekkebrød til mellommåltid. Middag spiser jeg godt av, men mindre poteter ris o.l - men KJØTT!! mmm!... Kveldsmat har jeg sjelden, da er det heller litt chips og snacks, sjokolademelk eller cola! Litt sånn giddaløs på hele spisinga egentlig... 

Back
Topp