Mat, mat, mat :)

marutt

Glad i forumet
Hva spiser deres små nå?

Her går det mer og mer i små måltider fast føde, og tror jeg skal kjøpe MME nr.2 nå. Der står det at de kan få 1-3 melkemåltider, og han får vel ca 3-4, så det er greit. Ellers blir det sånn:

Melk 180 ml kl 6-7
Halv porsjon grøt med litt fruktpure + vann kl 10
Melk 180 ml + frukt/gr.sakpurè kl 12-13
1/3-1/2 glass middag + vann kl 16
Grøt + melk, eller melkevelling 210 ml kl 18.15-19

Her også går det meir i fast føde no, men ammer fremdeles. Her får han:

Melk kl 06.30
Halv brødskive kl. 08
melk kl.09
fruktmos + melk kl 12
melk 15.30
middag kl 16
melk kl.18.30
graut kl.19

Tenkte jeg skulle kjøpe brød og leverpostei i stad, men fikk ikke med meg så mye... hehe.. Men det skal prøves. Han her er så sær på grøten...

Her er det

Melk kl 7-8
180 ML

Fruktpuree kl 9

Melk 11-12
160ML

Middag (enten fra glass eller en halv skive) kl 2-3

Melk kl 4
160ML

Grøt kl 5-6

Siste flaske kl 6-7
180ML

monika-Kopi-2-Kopi.png

Vi fant noe som het Skumpinner på butikken i dag (meny). Tenkte vi skulle teste ut detta da, de er laget av mais og hirse..ligner egentlig på ostepop, bare i en større variant. Vesla likte de skikkelig godt, så var de såpass store at hun klarer å holde de selv. I tillegg så må vel disse være litt praktiske hvis de små klør litt i tennene:)

Tøft:) de må prøves, fant du de ved barnematen osv?

De skumpinnene har vi brukt en stund også. De er geniale. Har de alltid med i stelleveska. Kan være greie når de er sultne i bilen og dere må hjem først for å mate. I butikken vår står de sammen med allergivennlig mat. Snuppa mi elsker dem, og vi kan anbefale dem.

Så flinke dere er med matrutiner. Det ha harf ikke vi :S
Vi ammer mest enda, men hun spiser frukt og grøt i løpet av dagen. Den siste uka har vi også begynt litt med brød. Det er spennende :-)

Jeg måtte spise av leverposteien i dag, den ville han ikke ha :p Får prøve med litt jernberiket prim da :p

Jeg måtte spise av leverposteien i dag, den ville han ikke ha :p Får prøve med litt jernberiket prim da :p

Hehe.. sånn blir den noen ganger ja:P Så greit å bare lage en halv brødskive eller mindre med en gang.. så ser du om han vil ha eller ikke:D

Her har snuppa fått brød med leverpostei to dager på rad, og det sklir ned.
Prøvde å gi henne hjemmelaget middag i går, og fikk tidenes beste grimaser :p
Er jammen spennende med disse matgreiene. Umulig å vite hva som er godt og hva som er æsj ;)

Så bra! :) Jeg stekte vafler i dag, (bruker lite sukker i), så han fikk smake noen småbiter, og DET glei ned! Så det blir jammen brødskive på han i morra. Bortskjemten :D

Det er superspennende å prøve seg fram! Jeg skal på matkurs med Hipp senere i mai, og lære mer om middager som babyen kan spise (samme som oss voksne). :)

Så artig med matkurs marutt!;) Du får dele litt av dine kunnskaper med oss etterhvert:D

Her er det:
Melk (130 ml) + grøt rundt kl 8
Melk (230 ml) halv 12
1/2 middagsglass og 1 porsjon frukt halv 3
Tilbud om vann om han vil ha før neste måltid (som regel trenges ikke dette, og han vil ikke ha om han får)
Melk (160 ml) + grøt (D-vitamin oppi) + litt svisker halv 7

Blir det for mye sutring rundt vår middag kan ha smake om han kan ha det. Han har også fått tilbud om noen kjeks for å gnage på (ikke så mye som går inn av dette).

Her om dagen var han rasende på meg for at han ikke fikk knekkebrød med gulost når jeg spiste det. Og han hadde nettopp spist middagen sin så sulten var han jo ikke. Ville bare smake min mat også. Så for tiden spiser jeg når han ligger på gulvet og ikke kan se meg eller når han sover.

monika-Kopi-2-Kopi.png

Vi fant noe som het Skumpinner på butikken i dag (meny). Tenkte vi skulle teste ut detta da, de er laget av mais og hirse..ligner egentlig på ostepop, bare i en større variant. Vesla likte de skikkelig godt, så var de såpass store at hun klarer å holde de selv. I tillegg så må vel disse være litt praktiske hvis de små klør litt i tennene:)
Jeg kjøpte slike i overigår, og de er en vinner!! ;)

Hvor mye mme eller amminger går det hos dere om dagen?
I dag var de bare tre flasker med 150 ml i hver, hvor mye skal de egentlig ha? Han får 2 grøtmåltider og 1 middags måltid også..

Back
Topp