mat mat mat

lilleknøttene

Glad i forumet
Flere som fortsatt har barn som ikke spiser noe særlig?

AE sluttet jo å spise det meste da har var litt over 1 år, (var altspisende før det), og spiser fortsatt ikke noe særlig. Spiser kun pasta, brød m begrenset utvalg pålegg som prim, smør el syltetøy, havregrøt, risgrøt, knekkebrød og det hvite på kokt egg og frukt. Spiser ikke kjøtt eller fisk, ikke grønnsaker, spiser forresten heller ikke godteri, kake ol.

Begynner å bli ganske desperat her for tenkte det ville gå over men  har jo vart i over 1 år nå.

Min eldste er ganske kresen..
Han spiser helst bare brød eller frokostblanding.
Vi har fått han til å spise litt kjøttdeig (i taco feks), pizza med pølse eller kjøttdeig, og medisterkaker [:)]
Grønnsaker er ikke aktuelt, men heldigvis spiser han tomat, agurk og paprika.
Det er full nekt på potet, og det vet jeg at han ikke liker..-nesten så han brekker seg når han spiser det.
Så ja, her går det i brød, polarbrød, knekkebrød, grøt og frokostblandinger...

Minsten er litt mer anderledes, han spiser endel mer.
Gulrøtter, brokkoli, blomkål, agurk, tomat, paprika, mais osv..
Kjøtt er ikke det han spiser mest av, men kan spiser litt kylling, kjøttdeig og pølser.
Jeg er bare glad til med han, for han spiste jo nesten ikke mat før han ble 1 år.

Ja Tuva har også vært sånn siden 1 års alderen..Hun har sine perioder hvor hun spiser litt bedre enn andre dager. Men noen ganger er det full stopp. Da spiser hun bare yoghurt, og litt brød og melk. Men hun vokste fint etter kurven sin når vi va på 2-års kontroll og da stresser ikke æ ikke med det lengere. Hun er heller ikke syk sånn ellers så da regner æ med at det går fint. [:)]
Går nok helt sikkert over av seg selv. Husker en av mine nieser va slik når hun var liten, hun er nå 4 år og spiser bra [:D]

Back
Topp