Mat, lite plass til mat, kosthold.

Bella75

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Damer, nå begynner vi å bli ganske sprekkeferdige. Ihvertfall jeg!

Flere som har "plassproblemer" og sliter med å få i seg mat?
Jeg får i meg frokost(normal størrelse, kl 0630). Og en ganske liten lunch(12-13 tiden) Deretter omtrent trøkker jeg i meg bittelitt midddag sånn i 17-18 tiden. Kanskje et glass melk til kvelds. Drikker litt vann innimellom. Føler det er veldig lite mat jeg får i meg.
Er fryktelig stinn, og det blir verre og verre utover dagen..... Føles som alt sprekker når som helst.
Går på do som normalt.

Noen som har noe smarte tips?

Ingen smarte tips, men er likedan her.. Er ikke plass til en ting.. jeg går faktisk ned i vekt nå..

Litt det samme her og, sliter spesielt med å få i meg middag og kveldsmat. Blir fort fult liksom.

Prøver å spise mye frukt og grønt da, synes det sklir lettere ned :)

Litt opp og ned fra dag til dag, men pleier å være ganske stinn, ja. Spesielt på kveldstid. Prøver å ikke spise så sent på kvelden, for synes det er grusomt å legge meg når jeg er så stinn. Klarer nesten ikke å snu meg i senga, og får litt følelsen av å bli kvalt.
Men det har hjulpet litt å ikke spise for sent på kvelden, spise mindre porsjoner gjennom dagen, og prøve å unngå å få i meg salt mat.
Huff, er spent på hvordan dette skal ende. Er jo "bare" 32+2 i dag, så er noen uker igjen:-)

Jeg spiser som vanlig, men har egentlig ikke plass til det. Matvrak og ingen selvkontroll :p Eneste jeg prøver å unngå er å spise mye sent på kvelden - sover kjempedårlig hvis jeg legger meg kjempe mett. Har en del sure oppstøt, men spiser fortsatt like mye :rolleyes:

Jeg syns dette bedra seg når hodet festa seg og magen sank ned fra ribbeina. Er 38+5 i dag og må sitte rabbi ryggen når jeg spiser middag, men bortsett fra det går det stort sett bra.

Last edited:
Syns at sesam knekkebrødene til wasa går fint. Ellers får jeg lettest i meg suppe. Prøver å lage litt kremetsuppe osv slik at det er litt mer mat i dem. Sliter veldig med storfe kjøtt og andre kjøtt typer som er litt tyngre å fordøye. Det er akkurat som om magen ikke vil ta det imot :(

Syns at sesam knekkebrødene til wasa går fint. Ellers får jeg lettest i meg suppe. Prøver å lage litt kremetsuppe osv slik at det er litt mer mat i dem. Sliter veldig med storfe kjøtt og andre kjøtt typer som er litt tyngre å fordøye. Det er akkurat som om magen ikke vil ta det imot :(
Samme her, kjøtt er utrolig vanskelig å få i seg mye av.

Har det på samme måte, blir veldig fort stappmett!

Sjelden sulten men spiser for å holde kvalmen unna..... Ofte! Spiste stor middag igår og det var krise, sure oppstøt resten av kvelden....!

Back
Topp