Mat i "syklubb"

Mamma Propell

Glad i forumet
skal holde hus for mine 8 syklubbvenninner på torsdag og trenger tips til hva jeg kan servere. Holder på og pusse opp deler av huset så siden alt står på hodet må det være mat vi kan spise i sofaen, rundt et salongbord.

Tenkte litt på tapas, men har aldri laget det, og vet egentlig ikke helt hva det går ut på.

Noen som har gode tips til tapas, eller noe annet jeg kan servere??

Tapas er jeg ikke veldig god på, så der har jeg ikke tips.
Men andre forslag er:
- Tacopasta med salat og nachochips
- Ost med varme rundstykker og kjeks til
- Pai
- En god salat av ett eller annet slag
- Hjemmelaget pizza
- Lasagne
- Innbakte horn (med skinke og ost i, pølser el.)
- Skjell med fiskepudding i hvit saus med erter, gulrøtter, reker +++ (ok, det er jeg ikke så glad i selv da, men vet mange er[;)])

Trenger tips selv også jeg...

Tapas er kjempe godt da, er bare fantasien som stopper en der.. selv er jeg ingen mester på kjøkkenet men pita pizza er godt og lett å lage da [:)]

Tapas er jo topp! [:)]

Godt brød
Aioli
Sterke kjøttboller
Kyllingvinger/klubber
litt ost
Jorsbær/vannmelon/druer eller annen frukt
Litt grønnsaker i staver/biter
Spekeskinke/Serrano
Potetbåter
Kylling filet i staver stekt med spekskinke rundt
Pølse biter
Marinert sjampignon - kjøp slik ferdig apetina feta med feks soltørket tomat og riv opp sopp oppi 1 times tid før
Aspargies stekt i ovn med maldonsalt/havsalt og olje
Scampi med feks hvitøk

Nå ble jeg så sulten, at jeg ba mannen lage tapas til middag i dag! [8D][:D][:D]

Nachos?

Takk for mange gode forslag. Ser nå at tapas er uaktuellt. Liker egentlig ikke å lage mat nemlig. Men har kommet frem til at jeg skal bake små grove og fine baguetter og ha forskjellig fyll oppi, var ikke det lurt?

Men da trenger jeg jo tips til fyll. Tenkte noen med salat, ost, skinke og paprika, noen med salat, eggesalat og bacon, reker og majones og kylling...flere tips, eller lure kombinasjoner som er veldig godt?

Det hørtes godt ut [:)] Jeg syns egg og spekeskinke er godt... Og ellers har man jo roastbiff med løk og tomat og enten remulade eller bernaise [:)] Eller...hmmm...

Back
Topp