Mat i sykehusbag

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Hvilken type mat/snacks har dere tenkt å ta med til sykehuset?
For de som allerede har født, hva tok du med og hva hadde du faktisk bruk for?:)

Handler dere på forkant eller tenker dere sende mannen innom en butikk mens dere er på vei til sykehuset?


Personlig har jeg pakket ned litt sjokoladekjeks og en cola for litt energi på slutten. Usikker om jeg trenger å ta med noe mer spiselig i tilfelle jeg blir der lengre. Vi har vell ikke tilgang til kjøleskap for personlig lagring, så viss det er noe kaldt så må det vell komme fra sykehuset selv? :confused005
 
Hadde ikke med noe mat eller snacks. De hadde godt pålegg på kjøkkenet og det sto alltid frukt framme, så det holdt for meg. Hos oss kunne man lagre egen mat i kjøleskapet så lenge det var merket med navn.
 
Hadde ikke med noe mat eller snacks. De hadde godt pålegg på kjøkkenet og det sto alltid frukt framme, så det holdt for meg. Hos oss kunne man lagre egen mat i kjøleskapet så lenge det var merket med navn.

Hørtes godt ut med frukt fremme. Tenkte sende min man for å handle viss de ikke har noe slikt på KK i Bergen.
 
Jeg fikk mannen til å komme med noe mat smørt hjemmefra.
På sykehushotellet ( sus) er det mini kjøleskap på rommet, så hadde plass til noen skiver og litt drikke ( iste og vann).
Drikkeflaske til å ha stående så man lett kan drikke under amming.
Ellers spiste jeg mye frukt
 
Hørtes godt ut med frukt fremme. Tenkte sende min man for å handle viss de ikke har noe slikt på KK i Bergen.

De har en deli de Luca på kk med salatbar. Ellers er kiwi knappe 5 min unna.
 
Har pakket ned Ritz kjeks og sjokolade. Under fødsel sist ville jeg ikke ha noe å spise,kroppen var opptatt. Etterpå derimot, da var det godt å fylle på med litt både sukker og annet. :) eneste jeg ville ha under fødsel var isvann.
 
Ja, etter å ha jobbet som en helt for å føde, var den maten velfortjent:hilarious:. Jeg har smakt alt av mat på sykehuset vårt i min over 15 år lange karriere på «huset». Foretrekker litt mer spenstig mat når man jobber så hardt som ved en fødsel:joyful:.

Absolutt helt enig! :smug: Kjenner heldigvis naboområdet til KK så jeg vet hvor jeg kan sende han for min favorittmat :D
 
Jeg vet de har et lite kjøkken med litt mat på fødeavdelingen, men jeg tenkte likevel å ha med litt mat og godis. Vet ikke om jeg kommer til å greie å spise, men tar med litt likevel. Kan spise det etterpå kanskje. Jeg tenkte å ta med Farris og Cola, energibarer, potetgull og litt smågodt. Tror det blir en del frukt også som vi må kjøpe på veien hvis vi rekker.
 
Jeg hadde med en pakke kjeks og en drikkeflaske. St Olavs har kjøleskap man kan bruke, og kjøkken med brødmat o.l tilgjengelig hele tiden, så trengte ikke noe mer matmessig. Var så opptatt under den lange fødselen at det ble stort sett bare vann som gikk ned, og et par kjeks.

Fødte mens det var på sitt varmeste i Trondheim, og barsel er vestvendt, så det var latterlig varmt. Den vannautomaten med isbiter var heftig i bruk de to ukene vi var på sykehuset :p Og hadde noe blåbær stående i kjøleskapet. Og mannen kjøpte is i kantina en dag det var skikkelig varmt :D
 
Hadde med nøtter, energibarer og energidrikker uten koffein. Spiste endel av dette på de dagene jeg hadde rier hele tiden men ingen effekt....under selve fødselen som tok over et døgn fikk jeg brødmat. Ene jordmoren sto ved senga mi på natta å smurte meg mat❤ hadde en pause i riedryppet for å få sove. Ellers spiste jeg frokost. Fikk tomatsuppe da jeg nærmet meg 7 cm og den spiste jeg aldri!!! Var ikke sjangs å få den i seg. Jordmor gikk i et skap og fant druesukker som jeg fikk spise frem til ungen var ute på ettermiddagen. Mannen min stakk til meg en lakrisbåt mellom riene også.
 
Back
Topp