mat i syden

teebie

Forelsket i forumet
VIP
Vi drar til syden den 29 Juli :D

men verken jeg eller sambo har vert i syden før ..
er det noe mat man bør holde seg unna der nede? :)

Og hvilken solfaktor brukte dere der nede? :D :D
har hørt man skal bruke 15 de 2-3 første dagene så gå nedover..

teebie skrev:
Vi drar til syden den 29 Juli :D

men verken jeg eller sambo har vert i syden før ..
er det noe mat man bør holde seg unna der nede? :)

Og hvilken solfaktor brukte dere der nede? :D :D
har hørt man skal bruke 15 de 2-3 første dagene så gå nedover..

Det kommer jo helt an på hvor du skal hen da.
kan være RIMELIG varmt i syden en 29 juli så ville nok gått for en solkrem med litt mer faktor de første dagene. Det kommer jo helt an på hvilken faktor du bruker hjemme og hvordan huden din tåler solen.
Jeg bruker 15-20 på det varmeste hjemme, men i syden er jeg kanskje 25 og går ned til 15 etterhvert. Folk er forskjellige.

Mat- gå på restauranter som er fulle av folk, de er populære og maten er bra, Ikke spis mat fra gata, stranda etc.

Ellers er maten i syden nydelig, bare pass på at kylling og slikt er gjennomstekt

Sørg for at mat du spiser er gjennomstekt, så pleier det å gå bra.

Vi var i syden nå i midten av juni, og jeg brukte faktor 30 og 50. Brukte 20 en dag (nest siste) og da ble jeg ganske rød...

Hvilken faktor du bruker er jo opp til hva som er viktig for deg, å blir brun usunt, eller bli brun og redusere kreftfaren

vi skal til tyrkia :)

Okei :) da begynner vi litt høyere enn jeg hadde tenkt..
jeg har ganske sterk hud da.. her hjemme bruker jeg solfaktor 6 og blir ikke solbrent

Ikke drikk vann fra springen kanskje, det er forskjellige bakteriekulturer rundtom... og man kan risikere å bli syk. Ellers pleier jeg ikke tenke på noe spesiellt. Hadde fint spist mat på gata... markeder o.l. Er jo der man får smake den spennende maten :)))

Back
Topp