Mat i svangerskapet

Muumi mama

Betatt av forumet
Jeg har egentlig alltid vært det jeg vil si sunn.
spist lite og ofte, mye grønnsaker og frukt.
Men jeg sitter nå å føler at jeg spiser for lite.
Jeg har som sagt alltid spist lite og ofte, men føler nå det blir for lite. jeg går ikke rundt å er sulten eller noe,men jeg spiser ikke mer enn før jeg ble gravid.

Jeg er jo nå 32 uker på vei å har gått opp 8 kg siden jeg ble gravid.
er det for lite?
Hvor mye mer spiser dere nå som dere er gravide i motsettning til når dere ikke er gravide?

Spiser ikke noe mer nå jeg heller, 31 uker i morgen. Er vel heller mindre, fordi jeg ikke har plass lenger.
8 kg høres ut som en fin økning det syns jeg. Har selv ligget over snittet lenge, men har gått seg til litt nå. Har gått opp 11 kg.

8 kg hørtes da ikke så værst ut? :) Det er ikke snakk om så veldig mange kcal ekstra gravide skal ha for dagen, tror det var 300 kalorier ekstra :) Så om du klarer å spise en brødskive mer enn du pleier skal det gå fint vil jeg tro.

Går nok helt fint, baby tar det den vil ha fra deg allikevel så, så om du føler deg mett skal det ikke være nødvendig at du tvinger i deg mer enn du orker :)

Synes også 8 kg høres ut som en fin økning, veldig mange individuelle forskjeller på vekta i et svangerskap. Har selv gått opp 9 kg og er 31+1 :)

Vil også kalle meg selv "sunn" - hvorvidt det kan defineres da det gjerne kan variere fra person til person hva man annser som sunt :)
Trener mye styrke så har alltid gått mye i proteiner i min matvei, men jeg spiser ikke ofte og lite - jeg spiser ofte og mye :)
Har blitt litt mer brødmat enn hva jeg er vant til i svangerskapet da det har fristet mest :)

Spiser ikke noe mer nå jeg heller, 31 uker i morgen. Er vel heller mindre, fordi jeg ikke har plass lenger.
8 kg høres ut som en fin økning det syns jeg. Har selv ligget over snittet lenge, men har gått seg til litt nå. Har gått opp 11 kg.
ja man blir litt fortere mett fordi magesekken ikke har så stor plass, hehe :)

hehe ja håper da babyen tar det han trenger :)
er jo ofte store forskjeller fra person til person ja!
Men da føler jeg meg trygg på at 8 kg er "nok" da å at han i magen har det bra :D

har jo vært mye til debatt det at mødre "slanker" forsteret sitt for å få lav fødselsvekt, å det er jo ikke noe bra for babyen! så derfor jeg tenker på hva som er for lite å gå opp å ikke.

For min del så har matlysten vært dårlig hele vegen og har gått opp litt mindre enn deg. Babyen ligger likevel over den røde streken og har fulgt kurven sin hele vegen, selv om min vekt har stått stille.. Så som de over skriver så tar nok babyen det han trenger:) det går nok bare mest ut over deg selv dersom du spiser for lite..

hehe ja håper da babyen tar det han trenger :)
er jo ofte store forskjeller fra person til person ja!
Men da føler jeg meg trygg på at 8 kg er "nok" da å at han i magen har det bra :D

har jo vært mye til debatt det at mødre "slanker" forsteret sitt for å få lav fødselsvekt, å det er jo ikke noe bra for babyen! så derfor jeg tenker på hva som er for lite å gå opp å ikke.
Hvor mye man går opp er veldig individuelt.
Se på de som ikke klarer å få i seg noe mat og heller går ned i vekt, baby tar til seg det den trenger og det er heller mor det går utover.
Ville ikke tenkt så mye på hvor mange kg du går opp ;)

Jeg spiser som normalt :) har kanskje begynt med litt flere mellom måltider bare :) så langt har jeg lagt på meg 9 kg i svangerskapet.

takk for masse bra svar :)
så lenge babyen i magen har det den trenger så er det som dere sier, ikke så nøye hvor mye man går opp :)

Back
Topp