mat i oslo :)

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Alle mine søsken med partnere og min mamma og pappa skal til Oslo i helgen. På fredag har vi planer om å ut å spise en skikkelig god middag, men vi har ikke peiling på hvor vi skal bestille bord. Noen som har noen gode forlag?
Her er kriteriene:
-Ikke alt for dyrt, men om det blir en 1000 lapp for 2 hele måltidet så er det greit.
-pene lokaler
-ikke mye bråk pga at det er en bar.
-min far spiser ikke thaimat og kinesiskmat.

Haha, vi ser litt pirkete ut, men er i virkeligheten ikke det :)

Hadde vi skullet til Trondheim ville vi dratt på Graffi grill og spist grillfest, denne menyen består av entrecote, kyllingfillet, sparerips,kyllingvinger, mais, tomatsalat, soppstuing, maiskrem, bbq og bearnaise saus, garlic og ranch dip, tortillachips. Her får du så mye påfyll du vil av tilbehøret :) så vi har meget lyst på en lignende plass. Vi skal bo rett ved stortinget. Noen gode forslag? :)

http://www.olympen.no/ på Grønland. Her har de treretter til 349 per pers,og er gode til å anbefale drikke. Koselig sted med svææære fine lysekroner. Jeg har fått god mat her,men vet jo selvf ikke hvordan denne månedens meny smaker. Men man kan bestille utenom treretteren også da. Se på sida,og bestill bord hvis dere skal :-)

Ellers så hadde jeg i grunnen flere thai- og asiatiske på tunga...... ;-) Typisk ;-)

Skal si fra om jeg kommer på flere som ikke er det :-)

Og...kos dere masse her i byen da!!!

Forresten hørt mye bra om en plass som heter Kampen Bistro (er en restaurant altså,ikke gatekjøkken), det skal visst være veldig bra mat,men enda ikke fått vært der sjøl.

Kampen bistro her helt fantastisk!! :-) God grillmat i oslo har jeg ikke peiling på, men utrolig mange gode italienske plasser, helt øverst på denne lista er Villa Paradisio (må bestille bord). le Benjamin har klassisk fransk kjøkken, veldig god biff. Bistro brocante også god fransk mat, men litt treg service. San Leandro er spansk tapas, veldig god og vegg i vegg ligger en veldig god indisk som jeg ikke husker navnet på. Alle disse ligger på Gunerløkka :-) Kos dere masse! Er tonnevis med digge spisesteder i Oslo, ligger også en del rundt Stortinget, men disse er ofte litt dyrere og her er jeg ikke kjent ;-)

Takk for tips:-) nå reiser vi snart, og tar det så det kommer:)

Kose dere! :)

Jensen Bøfhus som ligger ved siden av Stortinget. Har kun vært på den i Danmark, men der var det ihvertfall god mat. :)

Usikker på prisen der dog....

Kos dere! :)

Så kjekt,kos dere masse :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Anbefaler olympen :D kjenner kokken, bare gode råvarer og god kvalitet til en ok penge. Husk å bestill bord. Jensens bøfhus er norsk Egon, ikke noe spesielt med det!

Back
Topp