Mat i halsen

Kokosnøtt

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Føles noen ganger ut som jeg har mat i halsen som bare ikke vil ned. Nesten som om magesekken lar alt flyte opp og ligge der. Kjenner det ikke hver dag, men innimellom, da spesielt når jeg sover. Veldig sånn ekkel følelse. Og da føles det ut som det er mye luft i magen også, at jeg prøver å rape for å lette det, men det hjelper aldri. Forstyrrer nattesøvnen når jeg føler det sånn. Noen andre som føler det sånn?

Kan det kanskje hjelpe å ikke spise etter kl. 20? Eller er det bare sånn det er i graviditeten? Kjenner det jo fortsatt etter hele natta nå, og maten bør jo ha lagt seg fra igår..

Føles noen ganger ut som jeg har mat i halsen som bare ikke vil ned. Nesten som om magesekken lar alt flyte opp og ligge der. Kjenner det ikke hver dag, men innimellom, da spesielt når jeg sover. Veldig sånn ekkel følelse. Og da føles det ut som det er mye luft i magen også, at jeg prøver å rape for å lette det, men det hjelper aldri. Forstyrrer nattesøvnen når jeg føler det sånn. Noen andre som føler det sånn?

Kan det kanskje hjelpe å ikke spise etter kl. 20? Eller er det bare sånn det er i graviditeten? Kjenner det jo fortsatt etter hele natta nå, og maten bør jo ha lagt seg fra igår..
Jeg har hatt det slik hele svangerskapet. Spiser ikke etter kl 17, holder meg unna feit mat og sukker og spiser mye melkeprodukter. Det er det eneste som funker for meg. :)

Her er det sånn om jeg spiser for mye på ett måltid - eller drikker for mye til maten - blir liksom fult i magen så det stopper.

Spiser derfor lite og ofte

Har det akkurat likt, spesielt på kveld/natt og etter større måltider.. prøvd å ikke spise etter 20, men da blir jeg så innmari sulten til morgenen og kvalm, så er nødt til å leve med det og spise kveldsmat før jeg legger meg.. Men våkner mye gjennom natten pga sure oppstøt :/ tar novaluzid og det hjelper litt :)

Back
Topp