Mat i fødebagen

LilleRosaSokk

Elsker forumet
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Hva putter dere i fødebagen av mat og drikke?

Så langt har jeg bare yoghurtnøtter og en pose doc. Ikke all verdens akkurat :p

Jeg har ikke hatt noe mat med i bagen. Får jo det man trenger på sykehuset :) har kjøpt med en cola på veien, men ellers ingenting.

Har tykklefser med kanel. Blir vel noe drikke pakket ned også. Ellers så er det automater på sykehuset så kanskje greit med litt kontanter. Og så vil man vel få mat hvis man er sulten sies det?

Tror jeg skal pakke med litt kjeks, sjokolade og kanskje noe frukt, druer ellernoe sånt :) og en vannflaske. Greit å ha litt å knaske på, ikke bare for meg, men for mannen også :) Jordmoren min anbefalte hvertfall å ta med litt "niste".

Har pakket ned en kjekspakke, nøtter og sånne ferdigsmurte knekkebrød + en vannflaske....

Det er lurt å ha med litt niste til mannen eller den som evt skal være med. Samboeren min hadde med seg noen lefser sist også tror jeg vi hadde noe nøtter og sjokolade. Det kan også være lurt å ha med noe drikke man er glad hvis ikke du er veldig glad i saft og vann;). Det kommer jo veldig an på fødselen om det er aktuelt for ens egen del,men i mitt tilfelle sist hvor jeg ble satt i gang og etterhvert fikk epidural var det kjekt med litt påfyll. Har man kraftige og vonde rier er det vel kanskje ikke det man tenker mest på,men da er det jo kjekt at mannen kan få i seg litt i hvertfall:).

Kommer til å ta med nøtter i fleng! Både som energipåfyll under fødsel og som snacks i etterkant. Nøtter bidrar til litt fart i tarmen - og det mottas med takk! (Tips fra andregangs...) ellers kan det være greit å huske på for alle som skal amme at man ikke overspiser av EN ting. Vet aldri hvordan lille bebis reagerer i begynnelsen. Litt av mye - og ikke mye av litt! ;)

Åå denne tråden var fin! :) nå vet jeg at jeg skal ha med energibar, yoghurtnøtter, saltpotetgull og fanta! Takk jenter! :D endelig lutt matlyst av å lese dette!

Takk for mange flotte innspill så langt! :) Jeg er litt kresen når det kommer til brødmat og tipper det er noe sånn man får servert så jeg satser på å ta med noe selv. Kjeks, sjokolade og lefse hørtes smart ut. Liker alt jeg kan pakke allerede nå ;)

Jeg kjøpte to energidrikker på apoteket som er pakket med. Tenkte også å ta med nøtter og en energibar.

Kan være lurt å sjekke om dere kan ta med nøtter på sykehuset med tanke på allergi... Jeg kan ikke ta med nøtter eller mat med nøtter i. Skal føde på Östersund sykehus.

Mulig det er en svensk regel og at sykehusene i Norge ikke er så strenge på det, men verdt å sjekke iallefall... Fint om de med nøtteallergi kan slippe å bekymre seg for det i tillegg...

Kan være lurt å sjekke om dere kan ta med nøtter på sykehuset med tanke på allergi... Jeg kan ikke ta med nøtter eller mat med nøtter i. Skal føde på Östersund sykehus.

Mulig det er en svensk regel og at sykehusene i Norge ikke er så strenge på det, men verdt å sjekke iallefall... Fint om de med nøtteallergi kan slippe å bekymre seg for det i tillegg...
Whaaat? Er det en regel? Skjønner ikke helt hvordan det skal være et problem. Det er jo litt komisk om noen med nøtteallergi kommer og stjeler nøttene mine.. Da er det strengt tatt til pass for de :p

Her i Sverige er det nøtteforbud på alle skoler og slikt også. Det finnes faktisk de som er så allergisk at de ikke engang trenger å spise det selv for å reagere.... Det behøver bare å ligge i luften... Har hatt elever med slik allergi og det er jammen ikke enkelt for de heller... Tviler på at de er så interessert i å ta nøttene dine akkurat...

Last edited:
Whaaat? Er det en regel? Skjønner ikke helt hvordan det skal være et problem. Det er jo litt komisk om noen med nøtteallergi kommer og stjeler nøttene mine.. Da er det strengt tatt til pass for de :p
Noen kan reagere på lukt osv.
Akkurat som med appelsin.

Nøttelukt kan være like problematisk for en nøtteallergiker, som parfymelukt er for en parfymeallergiker. Har selv sett hvor dårlig en nøtteallergiker kan bli bare av å være i samme rom som en som spiser nøtter. Ganske ekstremt :O

Svisker og sjokolade, samt Quest-baren fra babypakken til Vitus apotek :)

Noen kan reagere på lukt osv.
Akkurat som med appelsin.
Nøttelukt kan være like problematisk for en nøtteallergiker, som parfymelukt er for en parfymeallergiker. Har selv sett hvor dårlig en nøtteallergiker kan bli bare av å være i samme rom som en som spiser nøtter. Ganske ekstremt :O
Huh, det visste jeg ikke! Stakkars. Nøtter er jo sååå godt.

Tror det blir noen energibarer og kjeks . Burde kjøpe inn snart når jeg tenker meg om, under tre uker til termin

Back
Topp