Mat i fødebag?

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
Er dette noe dere tenker å ha med? Og i så fall hva tenker dere å ha med? Vet ikke om mat er det jeg kommer til å tenke på i øyeblikket men.

Jeg spiste ingenting etter 5 cm sist, så er litt usikker. Var veldig "i øyeblikket" og opptatt av å takle riene :) drakk mye saft, kanskje hvis jeg kommer på noe saftaktig, f.eks iste m fersken.

Ellers er ikke kjeks så dumt.

Kjeks, frukt og vannflaske

Jeg kommer nok ikke til å spise noe under selve fødselen, har ikke gjort det med de to andre heller. Men det er godt med noe etterpå :) lefse kanskje, kjeks :) er ikke glad i varm drikke (som skulle vært kald) så det tar jeg ikke med. Får vann/saft på sykehuset og har jeg lyst på brus kan jo mannen bare gå å kjøpe :)

Siste som fristet var noe å spise sist så tar ikke med noe :p fikk mat på føden etterpå, og de har jo drikke :)

Jeg spiste kvikk lunsj sist gang og det hjalp på energien der og da! Skal ha med sjokolade og kanskje noen energibarer denne gangen også:). I tillegg er jeg litt avhengig av cola så det blir også med;).

Sjokolade, banan og kjeks - og oppskåret fenalår, men det er til etterpå......

Jeg kommer nok ikke til å spise noe under selve fødselen, har ikke gjort det med de to andre heller. Men det er godt med noe etterpå :) lefse kanskje, kjeks :) er ikke glad i varm drikke (som skulle vært kald) så det tar jeg ikke med. Får vann/saft på sykehuset og har jeg lyst på brus kan jo mannen bare gå å kjøpe :)
Ja, det kom jeg til å tenke på. Sist gang ble lille født kl 20 og fikk ikke rom på barselhotellet før kl 00! Var veldig sulten, men fikk bare noen tørre brødskiver :p kunne egentlig tenkt meg en skikkelig middag, men det er vanskelig å oppdrive midt på natten, tips til noe lignende som holder seg i en bag i flere dager? Hmm..

Ja, det kom jeg til å tenke på. Sist gang ble lille født kl 20 og fikk ikke rom på barselhotellet før kl 00! Var veldig sulten, men fikk bare noen tørre brødskiver :p kunne egentlig tenkt meg en skikkelig middag, men det er vanskelig å oppdrive midt på natten, tips til noe lignende som holder seg i en bag i flere dager? Hmm..

Noe du bare kan helle varmt vann oppi kanskje?? Sushi du kan ha i kjøleskapet?

Tenkte å pakke ned snickers,nøtter,vann og energidrikk t mannen:) d kan jo ligge en stund.men sånn mat mat skaffer vi nok på sykehuset underveis,tar bare m snacks:)

Kiosken er sikkert åpen, tror du ikke? Evnt rett i koppen? :) husker jeg fikk 4 skiver med salami, ahh det var bare så godt :P :D

Hadde med nøtter sist gang og fikk veldig godt nytte av det mot innspurten!

Last edited:
Hm...var det da...
Sist gang hadde jeg ikke noe med meg, og for å si det sånn tenkte ikke et sek. på mat heller.
Nå var fødsel min veldig raskt så hadde den vært lengre og tyngre ville jeg muligens trengt noe energi underveis.

Fikk saft med sugerør som mannen hjalp og gav meg.
Ellers fikk jeg brødmat kort tid etterpå, og det var helt greit.

Pakker nok ikke noe mat, men drikke tar jeg nok med. Får lage niste til mannen før vi drar, regner med vi går en stund hjemme før vi skjønner at det bærer til sykehuset med oss :)
kommer bare til å pakke litt klær til meg og mini, toalettsaker, tøfler/havajanas til å gå i dusjen med på sykehuset, og badekåpe + pysjamas til meg :) Sist pakket jeg faktisk ingenting, gikk fint det også :P

Tar ikke med noe mat til meg, har ikke hatt lyst på mat de andre gangene. Men er ganske sikker på at jeg hadde med meg en brus av noe slag tidligere.
Får vel ta med noe snacks og sjokolade til mannen kanskje ;)

Hm... Lurer på å bruke tursekken min til "fødebag," og der ligger det allerede en pakke REAL viltgryte. Salt nattmat ETTER fødsel frister nok i hvert fall far. Og hvis jeg bare lar den ligge, kan jeg skryte på meg at jeg er begynt å pakke. :cool:

Har aldri hatt med noe jeg :/
Jeg klarer ikke spise mellom riene :p
Så tror ikke jeg tar med noe denne gangen heller :)

Back
Topp