Mat i dåpen.

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi hadde egentlig lyst og lage koldtbord, men realiteten er jo at vi har forbanna dårlig råd denne mnd.
Og i verste fall blir vi 30 stykker, og jeg må fikse alt utenom ett par kaker selv.

Hva serverte dere? Og hvor mange var dere/ hvor mye kosta det?

Last edited:
Storebror : koldtbord til 35, 3000kr. Mye god mat. Men endte med å kaste mye av det som ikke ble spist. Ikke alt som er godt å fryse.

Nå hadde vi gryte, med elgkjøtt. Veldig god. Salat og loff. 4000kr . Mye ekstra mat. Og fryst resten som ikke ble spist ;)

Jegergryte med elg, salat, ris og loff :-) billigste løsninga vi fant ihvertfall, og gjestene var veldig fornøyd :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Men hva tenker du er maksprisen da Ugla?

Jeg vet ikke hvor mye det kostet da flere lagde mat og tok med for meg. Men vi hadde lasagne, kyllinglår, karbonader, stekt løk, eggerøre, potetsalat, serranoskinke, salat og spiralloff.

Sent from my iPhone using BV Forum

Koldtbord.

Vi blir nærmere 40 stk... Kostnader vet jeg ikke :) men da er det noe for enhver smak.

Sent from my iPad using BV Forum

Storebror : koldtbord til 35, 3000kr. Mye god mat. Men endte med å kaste mye av det som ikke ble spist. Ikke alt som er godt å fryse.

Nå hadde vi gryte, med elgkjøtt. Veldig god. Salat og loff. 4000kr . Mye ekstra mat. Og fryst resten som ikke ble spist ;)

Oi, hvordan klarte dere og ha koldtbord til 35 stykker for 3000?
Hva hadde dere i koldtbordet?

Oi, hvordan klarte dere og ha koldtbord til 35 stykker for 3000?
Hva hadde dere i koldtbordet?
Vi fikk det billig :p han som laga det (kokk) er i familie med gubbelura :) vi hadde kyllinglår, elgkarbonader, eggerøre, salat, loff, spekemat, remulade , potetsalat og laks. Som jeg husker ...! Fikk vel kanskje halvpris da :/

Men om du lager selv/ kjøper på tilbud klarer du sikkert å få det til den prisen ? Lage lasagne selv ? :)

Bestiller du koldtbord er det rundt 165 pr pers og det er dyrt . Vi valgte å bestille smørbrød , helt genialt og ikke rådyrt , tror det er 25 kr pr smørbrød og det beregnes 3-4 pr pers . Evt kan en lage noen selv .

Sniker litt fra august. Vi skal ha snitter til 30 stykk. Og da regna vi rundt 1500 kr med alt :)

Karbonader
Reker
Laks m/ eggerøre
Ost og skinke
Skinkestek
Roastbeef

Å så sa min elste sønn han ville ha bim :P (nugatti).

Regnet 160 skiver til sammen ca. Da får vi vertfall nok :P

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Bestiller du koldtbord er det rundt 165 pr pers og det er dyrt . Vi valgte å bestille smørbrød , helt genialt og ikke rådyrt , tror det er 25 kr pr smørbrød og det beregnes 3-4 pr pers . Evt kan en lage noen selv .

Det var jo lurt :) kjøpe loff, laks , eggerøre, ost , skinke , noe med kylling osv :) da må det jo være noe alle og enhver liker :)

Jeg har en superenkel oppskrift på loff som blir luftig og god :-) settes på kvelden og stekes på mårran :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi hadde koldtbord, var 32 stk å betalte vel 205 pr pers. Da var det: roastbeef,kalkun,skinkesteik,laks,eggerøre,cabare,karbonader,eggesalat,potetsalat,waldorfsalat,halve egg med reker,dressing,flatbrød,brød,smør,salat,kyllinglår,spekepølse,salamipølse,totenpølse,elgepølse og melon:)
Når vi sjekka rundt var det fler som tok opptil 500 pr pers :O
Sku vi gjort det billig hadde vi nok lagd gryte med ris, salat og loff :) fått foreldre evnt besteforeldre til å lage salat eller hjelpe til med gryta :)

Vi hadde koldtbord til 20 stk, betalte 5000, dyrt nok syns jeg:/ Men ei venninne hadde dåp tidligere i år, de serverte kalkun med poteter, fløtesaus, grønnsaker og waldorfsalat!! Det var kjempegodt og hadde visst vært kjempebillig, salaten hadde hun lagd selv og ellers var det bare kalkunen som hadde kosta litt.. Det andre er jo superbillig :)

Vi bestilte gryte på meny, 139 kr kg :) Godt og enkelt. Med salat, hvitløksbaguetter og tyttebær. Hvis du regner 400 gr per pers burde det være nok :) Vi regnet 600 gr per pers og hadde MASSE til overs..

Takk for svar.
Akkurat det og få andre til og lage og ta med utgår da ingen i hans familie gidder sånt.

Back
Topp