Mat i dåp?

Smurfekringla

Gift med forumet
Jaja... nå nermer det seg dåp...
Og nå lurer jeg på hva vi skal servere... Noe som ikke er så dyrt... har vel 1000kr å bruke på mat...[8|]
Tenkte på snitter, men syns det er drit dyrt jeg da... hahaha[8D] 25kr per sånn liten skivesak... uffa[>:]
Kaker å sånn får vi av mamman min og svigermor[:)]

Vi er 11stk som skal spise..

Hva er billig å servere?[8D]
Hva hadde dere i dåpen?

Vi hadde middag og kaker. Skal dere bestille snittene? Det kan bli ganske billig hvis dere lager de selv. Samme med koldtbord.

Tror nok BlessItBe har et poeng om sodd, altså. Er billig og godt. Vi hadde blomkålsuppe, hvitløksmarinert lammelår og hjemmelagd karamellpudding til dessert, men det var ikke billig i det hele tatt.

For 1000 kr kan dere jo lage et festmåltid for 11 da:)

Skal du ha det hjemme og lage maten selv???

Sosakjøtt er jo en slager...
Kalkun med masse godt..
Steik med tilbehør...

skal du bestille mat blir det fort dyrt ja... men så lenge du skal ha det hjemme er det jo bare å forbrede alt på forhånd...

Skal ha det hos svigers[:)]

Men lage mat selv tror jeg ikke jeg orker... haha[8D]

Da må det isåfall kunne lages dagen før dåpen...

hmmm... hva kan man lage dagen før dåpen a?[8|]

Vi hadde tapas..
Betalte vel sånn ca 2000 kr for all maten til 40 personer ( men da hadde jeg nok laget til ca 80, ble MYE igjen!! )
Det går stort sett an å lage en det meste dagen før og bare varme kjapt opp med varmluft det som skal varmes [;)]

ORIGINAL: BlessItBe

SODD SODD SODD SODD [:)]

Du får det ikke billigere og enklere..

Helt enig[:D]

vi bestillte koldtbord å betalte 5000 for 25 stk...men var et dyrt koldtbord da,men koster ikke så mye å lage det selv...

Nå trooor jeg at jeg har funnet ut... lat som jeg er så blir det ikke noe hjemmelaging[8D][:-]
Foresten så er vi 10 og ike 11.. haha... flink å regne jeg ass[8D]

Men fant et sånn catering firma... like ved her...
Så da blir det enten 4 snitter til hver... 40snitter da, blir 1000kr...

Eller så hadde de noe som het Koldttallerken
den koster 95 pr stk... da blir det jo 950kr da bare[8D][:D] På den tallerknen er det:
Potetsalat, eggerøre, karbonade, reker, røykelaks, ost, skinke, roastbeef, brød og smør.

Hva hadde dere tatt da?
Snitter eller koldttalerken?

[8|]

ORIGINAL: Mamsemumsen

ORIGINAL: BlessItBe

SODD SODD SODD SODD [:)]

Du får det ikke billigere og enklere..

Men om man ikke er i Trønderland, eller selskapet består av trøndere, tror jeg kanskje noen stusser litt. Ikke oppfattet som festmat overalt [:)] (Vi har hatt besøk som trodde spannene inneholdt hundemat - nok om det)

Tror det billigste blir å fikse istand koldtbord selv. Vi serverte rømmegrøt og spekemat (m/potetsalat, poteter, frisk salat, eggerøre, flatbrød og rømme) Det er veldig enkelt, men ikke akkurat billig. Kjøpte 2x4kg fjordland - de sa det holdt til 10 personer i butikken. Vi var 9 store og 2 små som spiste. Flere spiste to porsjoner, men likevel satt vi igjen med halvparten!

Nå må jeg le snuppa [8D] Har fått servert sodd på flere kanter av landet, ikke noe uvanlig det. [;)]

Back
Topp